Connect with us

Published

on

Raportul EIA nu are nicio bază legală și nu se bazează pe niciun studiu de specialitate

 

Consiliul Pădurilor și Dezvoltării Rurale alături de Fordaq – Comunitatea Forestierilor din România își exprimă regretul și indignarea că unele organizații lansează în spațiul public informații care nu corespund realității, fără a cunoaște legislația și normele silvice din România.

Principalul mesajul al  raportului  EIA ( Environmental Investigation Agency) prezentat public, marți 17 iulie 2018, într-o conferință de presă, are drept țintă denigrarea industriei  lemnului din România și convingerea beneficiarilor  externi de a nu mai  cumpăra lemn românesc, sub pretextul că acesta  provine  din „parcuri  naționale”, iar  exploatarea lui conduce la dispariția „pădurilor  virgine”.

Solicitarea organizatiei EIA de a stopa lucrările silvice în zonele de conservare durabilă a parcurilor naționale nu are nicio bază legală și nu se bazează pe niciun studiu de specialitate. Toate parcurile naționale și naturale au o zonare internă, zone de protecție strictă și integrală, unde intervenția umană este interzisă și zone de conservare durabilă, ”tampon”, unde legislația prevede foarte clar anumite lucrări silvice.

Exploatările  forestiere în zonele  de conservare  durabilă, aflate în imediata apropiere a parcurilor  naționale sunt normale și legale. Acestea sunt realizate în acord cu planurile  de management ale ariilor protejate, iar punerea în valoare a  masei lemnoase  se  face cu avizul  custozilor  ariilor protejate. De asemenea, exploatarea  se face  sub controlul  autorităților  statului român, cu repsectarea recomandărilor  și bunelor practici  de mediu.

Afirmația „că nu există trasabilitate privind  proveniența legală  a masei  lemnoase în România”  și  de aici  prezumția  de vinovație  privind amestecarea  masei lemnoase  exploatate  legal cu masa lemnoasă exploatată  illegal,  în depozitele firmelor  de exploatare,  manipulează opinia  publică, inducând o falsă definiție  a trasabilității masei  lemnoase.  Conform  reglementărilor  europene, trasabilitatea provenienței masei  lemnoase se urmărește  pentru  prima punere  pe piață  a masei  lemnoase,  respectiv  din parchetul  de exploatare până la primul depozit  de sortare  și prelucrare a masei  lemnoase. 

România, prin dezvoltările  succesive  ale  SUMAL,  Radarul  Pădurilor, Inspectorul Pădurilor  a introdus  sisteme  stricte  de urmărire a trasabilității masei  lemnoase  până la prima punere  pe piață  a acesteia. Fiecare  aviz  de transport  este raportat  și înregistrat  pe serverul central  SUMAL,  se verifică încadrarea în prevederile  unui  act de evaluare a masei lemnoase legal  aprobat (APV),  se verifică  exploatarea în baza unei  autorizații  de  exploatare legal  emise,  se urmărește poziția   corespondenței  GPS a locației  expediției  față de locația autorizată  a parchetului. În  concluzie,  România  are un sistem  foarte  strict  de urmărire  a trasabilității provenienței legale  a masei  lemnoase, conform  cerințelor  regulamentului european EUTR.

Solicitarea  EIA privind „o trasabilitate  deplină”, în depozitele  de sortare  și prelucrare  a masei  lemnoase, este o utopie  care nu există în niciun stat din Europa  ca obligație legală.  Este  ca și cum ai cere unui siloz  de cereale, care achiziționează grâu  de la  zeci  de mici  fermieri,  să țină o evidență  a provenienței fiecarui  bob  de grâu.  Ca și  depozitul  de lemne,  depozitul  de cereale  are trasabilitate  și documente  pentru  fiecare  transport, dar  după  recepție,  evident  grâul  se amestecă în depozit !

Recomandările  EIA  nu au nicio baza legală, exced  legislației  naționale  și europene  și sunt o utopie  chiar  și din punct  de vedere tehnic, mai ales că se adresează și industriei  plăcilor- producătorii  Kronospan, Egger-  companii  care folosesc în procesul tehnologic  bușteni  de dimensiuni  mici,  resturi din prelucrarea primară  a lemnului, lemn provenit în special din import.

În fapt, scopul  EIA este să conducă la încadrarea României într-o zonă ridicată  de tăieri  ilegale, astfel  încat cerințele  de control a provenienței legale  să devină atât  de complicate încat industria lemnului  din România  să devina necompetitivă, iar beneficiarii  externi  să ocolească produsele din lemn din România, datorită  riscului  prezumat  de proveniență  a lemnului  din tăieri ilegale.

Ne mobilizăm pentru includerea Roșiei Montane în UNESCO

Raportul  actual al  EIA  este o continuare  a raportului  EIA  din 2015,  cu  scopul  evident  de a denigra  industria lemnului  din România  și a bloca accesul produselor  acestei  industrii pe piețele  de export.

Cum va atinge EIA  acest obiectiv?  Prin promovarea agresivă în media  internă  și  externă  a acestui  pseudo-raport.  Așa cum au anunțat  astăzi reprezentanții  EIA, conferința  de presă de la București  va fi urmată  de conferințe  de presă   organizate  cu sprijinul  WWF  Austria  și  WWF  Germania, la  Viena și  apoi conferințe  de presa în SUA.

Solicităm autorităților statului român să se implice în rezolvarea acestei crize de imagine, care aruncă România într-o zonă neagră a politicilor de mediu. Nu ne putem permite ca industrie și ca țară să fim denigrați, în lipsa unor dovezi de necontestat și pe baza unor presupuneri care au la bază surse neoficiale.

Începând cu anul 2013, prețurile masei lemnoase au început să erodeze competitivitatea industriei lemnului din România, situația agravându-se în anii 2016-2017. Segmentul de agenți economici mici a fost cel mai afectat atât în sectorul de exploatare, cât și în cel de prelucrare primară și industria mobilei. Peste 1800 de agenți economici mici din sectorul de exploatare, peste 3000 din cel de prelucrare primară a lemnului și peste 500 din industria mobilei au ajuns cu capitalurile proprii în zona negativă, practic cea mai mare parte dintre ei vor intra în incapacitate de plată și își vor inceta activitatea. Vorbim de asemenea de riscul dispariției a mii de locuri de muncă în industria lemnului.

FORDAQ – Comunitatea Forestierilor din Romania

COMUNICAT DE PRESA

Continue Reading
3 Comments

3 Comments

  1. Nasu

    august 2, 2018 at 10:29 am

    Kronospan, Holtz …cam astia-s cei mai amri si mai importanti de pe piata.
    Ei fura cel mai mult si tot ei vor sa ingoape economia tarii, doar ei sa traiasca bine!

  2. Jos PSF

    august 6, 2018 at 10:33 am

    Se fura lemn din Romania la greu.
    Credeti ca guvernantii nostri nu stiu asta.
    Mafia PSD!!!

    • Misu

      octombrie 2, 2018 at 9:27 am

      Acuma nu psd u e de vina ca noi ne furam singuri csciula.
      Noi suntem fraierii ce ne am vandut europenilor

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Actualitate

Vârstnicii și persoanele vulnerabile – prioritate la vaccinare

Published

on

apusenitv

Vârstnicii și persoanele vulnerabile – prioritate la vaccinare

Ieri, 20 ianuarie a.c. a fost aprobată hotărârea de modificare a Strategiei naționale de
vaccinare împotriva COVID-19.

Reprezentanții Comitetului Național de Coordonare a Activităților privind Vaccinarea împotriva COVID-19 (CNCAV) au transmis către echipa de
dezvoltare a Serviciului de Telecomunicații Speciale (STS) noile cerințe operaționale în baza
cărora să fie modificată platforma de programare și posibilitatea de implementare a unor noi
funcționalități, care să prioritizeze vârstnicii și persoanele vulnerabile, astfel încât pe parcursul
unei zile, 25% din programări să fie destinate persoanelor din domeniile esențiale și 75%
persoanelor vulnerabile.

Modificările solicitate vor fi puse în producție în următoarele zile, după dezvoltare și o scurtă perioadă de testare.

Pentru persoanele înscrise de angajator în platforma de programare la vaccinare, în baza CUI sau CIF, numărul programărilor nu va putea depăși 25% din cele disponibile zilnic, iar cei
înscriși se vor autentifica individual pe baza CNP-ului. După atingerea procentului de 25% de locuri ocupate, nu va mai fi posibilă programarea altor angajați în ziua respectivă, iar celelalte
locuri vor putea fi ocupate de către persoanele de peste 65 de ani, persoanele cu afecțiuni cronice și cele cu dizabilități, precum și de personalul inclus în etapa I pentru care se continuă
programarea și în etapa a II-a.

Această necesitate de corelare a numărului de doze de vaccin, sosite pe lanțul de
aprovizionare din Uniunea Europeană de la companiile farmaceutice spre România, cu numărul
de persoane care s-au înscris în platforma informatică pentru vaccinare și, implicit, pentru rapel
este o situație întâlnită și în alte țări europene, astfel încât procesul de vaccinare să fie optimizat
în funcție de stocurile existente la momentul respectiv.
Grupul de comunicare al CNCAV

Continue Reading

Actualitate

CARANTINAREA localităților Alba Iulia, Sebeș, Blaj, Cugir, Abrud și Ciugud

Published

on

cazuri coronavirus romania

Având în vedere situația epidemiologică din orașele Alba Iulia, Sebeș, Blaj, Cugir, Abrud, precum și a comunei Ciugud, generată de coronavirusul SARS-CoV-2, care a dus la înregistrarea unei rate de infectare cu virusul SARS-CoV-2 de 10,12 la 1000 de locuitori în municipiul Alba Iulia, riscul epidemiologic fiind de o gravitate maximă, în circumstanțe de nerespectare a măsurilor legale în vigoare;

În conformitate cu prevederile:
– art. 5 alin. (2) lit. d) din Legea 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificările şi completările ulterioare;
– art. 7 alin. (5) şi art. 12 alin. (1) din Legea nr. 136/2020 privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătății publice în situații de risc epidemiologic şi biologic;
– art. 3 din Anexa 3 la Hotărârea de Guvern nr. 967 din 12 noiembrie 2020 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 14 noiembrie 2020, precum şi stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19;
– art. 11 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 557/2016 privind managementul tipurilor de risc;
– art. 3 alin. (4) din Ordinul Ministrului Sănătății nr. 1309/2020 privind modalitatea de aplicare a măsurilor de prevenire şi limitare a îmbolnăvirilor cu SARS-CoV-2;

În temeiul drepturilor conferite de Hotărârea Guvernului nr. 1491/2004 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind structura organizatorică, atribuțiile, funcționarea şi dotarea comitetelor şi centrelor pentru situații de urgență.

Ținând cont de prevederile O.U.G. nr. 21/2004 privind Sistemul Național de Management al Situațiilor de Urgență, aprobată prin Legea nr. 15/2005, cu modificările și completările ulterioare;
Văzând analiza de risc zonă de focar municipiul Alba Iulia nr. 12990 la data de 14 noiembrie 2020 a Direcției de Sănătate Publică Alba;

Luând în considerare Avizul de carantinare zonală emis de Institutului Național de Sănătate Publică cu nr.135/14.11.2020 pentru municipiul Alba Iulia;
În baza prevederilor art. 23 alin. (1) din Regulamentul de Organizare și Funcționare a C.J.S.U. Alba, aprobat prin Ordinul Prefectului județului Alba nr. 336/25.07.2017, cu modificările și completările ulterioare;
Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba, convocat în ședință extraordinară în data de 15.11.2020,

DSVSA Alba va organiza licitație pentru 32 de circumscripții sanitare veterinare vacante

HOTĂRĂȘTE:

Art.1. (1) Se va solicita Centrului Național de Coordonare și Conducere a Intervenției emiterea ordinului comandantului acțiunii pentru instituirea pe o perioadă de 14 zile, începând cu data de 17.11.2020 ora 00:00, a măsurii de carantinare a Municipiului Alba Iulia.
(2) Perimetrul vizat de măsura prevăzută la alin. 1 este delimitat de următoarele coordonate geografice:
– N 46°06’41.0″ E 23°32’22.2″ DN 74 ieșire spre Zlatna, inclusiv Micești
– N 46°06’10.9″ E 23°36’16.1″ strada Al. Ioan Cuza, inclusiv Bărăbanț
– N 46°04’16.6″ E 23°35’43.2″ strada Mărășești, barieră Drâmbar
– N 46°02’33.9″E 23°33’47.8″ strada Regimentul 5 Vânători, inclusiv Partoș și Oarda
– N 46°03’15.0″E 23°34’16.0″ bulevardul Ferdinand,
– N 46°02’19.7″E 23°31’48.6″ localitatea Pâclișa.

ART.2 Este strict interzisă intrarea / ieșirea din zona carantinată prin alte zone și căi de acces decât cele deschise circulației publice de pe drumurile naționale, județene, comunale și forestiere.

ART.3 Circulația și staționarea în spații publice a persoanelor este interzisă, cu excepția motivelor bine justificate, pe baza Declarației pe proprie răspundere (Anexă), legitimație de serviciu sau a adeverinței eliberate de angajator.

ART.4 În zona prevăzută la art. 1 alin. (2), se propune instituirea următoarelor măsuri obligatorii pentru toate persoanele care se află permanent sau tranzitează zona menționată la art. 1:

1. identificarea persoanelor cu domiciliul, reședința ori adresa declarată în zona menționată la art. 1 alin. (2) și introducerea acestora în bazele de date dedicate;

2. limitarea la maximum a deplasării persoanelor şi monitorizarea permanentă a respectării acestei măsuri. Ieșirea persoanelor din locuință este permisă doar pe bază de Declarație pe proprie răspundere (Anexă), legitimație de serviciu sau adeverință eliberată de angajator, după caz.

3. În intervalul orar 06.00-22.00, în interiorul zonei menționată la art. 1 alin. (2), se interzice circulația tuturor persoanelor în afara locuinței/gospodăriei, cu următoarele excepții:
a) deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
b) deplasarea pentru asigurarea de bunuri care acoperă necesitățile de bază ale persoanelor și animalelor de companie/domestice, precum și bunuri necesare desfășurării activității profesionale, pentru persoanele cu vârsta de peste 65 de ani în intervalul 10:00 – 13:00, iar pentru persoanele cu vârsta mai mică de 65 de ani în intervalele orare 06:00 – 10:00, respectiv 13:00-20:00;
c) deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță;
d) deplasările scurte, în apropierea locuinței/gospodăriei, legate de activitatea fizică individuală a persoanelor (cu excluderea oricăror activități sportive de echipă), cât și pentru nevoile animalelor de companie/domestice;
e) deplasarea în scopul donării de sânge, la centrele de transfuzie sanguină;
f) deplasarea în scop umanitar sau de voluntariat;
g) deplasarea pentru realizarea de activități agricole;
h) deplasarea producătorilor agricoli pentru comercializarea de produse agroalimentare;
i) îngrijirea sau administrarea unei proprietăți din altă localitate;
j) eliberarea de documente necesare pentru obținerea unor drepturi;
k) participare la programe sau proceduri în centrele de tratament;
l) pentru achiziția, service-ul, efectuarea ITP sau alte operațiuni de întreținere a vehiculelor, activități care nu pot fi efectuate în localitatea de domiciliu;
m) alte motive justificative precum: îngrijirea/însoțirea copiilor/membrilor de familie; îngrijirea unei rude/afin sau persoană aflată în întreținere, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori deces al unui membru de familie, evenimente de stare civilă;

4. În intervalul orar 22.00 – 6.00, circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei este permisă numai pentru motivele prevăzute la punctul 3, lit. a), c), d).

5. În/din zona menționată la art. 1 alin. (2) este permisă intrarea / ieșirea pentru:
a) transportul de marfă indiferent de natura acestuia, al materiilor prime și resurselor necesare desfășurării activităților economice în localitatea carantinată, precum și aprovizionarea populației;
b) persoanele care nu locuiesc în zona carantinată, dar care desfășoară activități economice sau în domeniul apărării, ordinii publice, securității naționale, sanitare, veterinare, situațiilor de urgență, administrației publice locale, a asistenței și protecției sociale, judiciare, serviciilor de utilitate publică, agriculturii, alimentației publice, comunicațiilor și transporturilor;
c) persoanele care locuiesc în zona carantinată și desfășoară activitatea profesională în afara zonei carantinate;
d) persoanele care realizează activități agricole sau pentru comercializarea de produse agroalimentare;
e) deplasarea din alte motive justificate, precum îngrijirea / însoțirea copiilor / membrilor de familie, îngrijirea unei / unui rude / afin sau a unei persoane aflate în întreținere, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități, decesul unui membru de familie;
f) deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță;
g) urgențe medicale.

6. Pentru verificarea motivului deplasării în interes profesional, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităților abilitate, legitimația de serviciu, adeverința eliberată de angajator sau o declarație pe propria răspundere.

7. Pentru verificarea motivului deplasării în interes personal, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităților abilitate, o declarație pe propria răspundere, completată în prealabil.

8. Declarația pe propria răspundere trebuie să cuprindă numele și prenumele, data nașterii, adresa locuinței/gospodăriei/locului activității profesionale, motivul deplasării, data completării și semnătura olografă a declarantului. Declarația poate fi prezentată în format letric (suport hârtie) sau pe un dispozitiv electronic.

9. Se permite tranzitarea unității administrativ teritoriale menționată la art. 1 alin. (2) de către persoanele care nu au domiciliul pe raza acesteia, fiind interzisă staționarea în localitate.

10. Se permite oficierea slujbelor religioase doar în exteriorul clădirilor, cu excepția celor la care participă doar personalul bisericesc. Pentru evenimentele organizate în exterior se va respecta norma de 4 mp/persoană, cu respectarea regulilor de protecție sanitară, stabilite prin Ordinul comun al Ministrului sănătății și al Ministrului afacerilor interne, emis în temeiul art. 45 și al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare;

11. Se permite oficierea slujbelor de înmormântare, cu participarea a maxim 8 persoane în interior iar în exterior cu participarea a maxim 20 persoane;

12. Se permite oficierea evenimentelor de stare civilă cu prezența a maxim 10 persoane în interiorul clădirii, iar în exterior cu participarea a maxim 20 persoane, cu respectarea regulilor de protecție sanitară, stabilite prin Ordinul comun al Ministrului sănătății și al Ministrului afacerilor interne, emis în temeiul art. 45 și al art.

71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare;
13. controlul măsurilor privind limitarea deplasării persoanelor în / din unitatea administrativ teritorială menționată la art. 1 alin. (2) și măsurile de ordine publică vor fi organizate și coordonate de către Inspectoratul de Jandarmi Județean Alba cu sprijinul Inspectoratului de Poliție Județean Alba, a Poliției locale, efective din cadrul DSP, DSVSA, ITM, Protecția Consumatorului, ISCTR sau alți funcționari anume desemnați prin dispoziție a primarului unității administrativ teritoriale;

ART. 5. În zona prevăzută la art. 1 alin. (2), se interzic următoarele activități:

1. organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) în spații închise și deschise;

2. organizarea de evenimente și/sau activități private pentru copii în spaţii închise cum ar fi evenimente aniversare, locuri de joacă sau altele asemenea;

3. activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor, inclusiv al teraselor, în interiorul și exteriorul clădirilor, cu excepția activităților de preparare a hranei și comercializarea produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

4. activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc;

5. organizarea și desfășurarea adunărilor publice organizate în baza Legii Nr. 60/1991;

6. organizarea cu public în spații închise și deschise cum ar fi, fără a se limita la acestea, desfășurarea activităților de tipul spectacolelor și/sau concertelor, activități culturale, științifice, artistice sau de divertisment;

7. toate activitățile și competițiile sportive, individuale sau colective care se desfășoară în spatii închise sau deschise, cu excepția celor profesioniste organizate de federațiile de profil;

8. organizarea piețelor pentru produse nealimentare, a târgurilor, oboarelor, iarmaroacelor si piețelor de vechituri;

ART. 6. (1) Se limitează programul de lucru cu publicul a operatorilor economici din domeniul comercializării de bunuri alimentare și nealimentare în intervalul orar 05.00 – 20.00, cu excepția farmaciilor și a stațiilor de distribuție carburant care pot avea program non-stop.
(2) Se limitează numărul de persoane în incinta magazinelor/supermagazinelor/ hipermagazinelor la maximum 30% din capacitate cu respectarea normelor de distanțare fizică respectiv protecție sanitară;
(3) În cazul centrelor comerciale/parcurilor comerciale se limitează accesul persoanelor astfel încât să se asigure 8 mp/persoană cu respectarea normelor de distanțare respectiv protecție sanitară;
(4) Operatorii economici au obligația de a afișa la loc vizibil, la intrarea în unitate, a programului de funcționare precum și a restricțiilor stabilite prin prezenta hotărâre inclusiv numărul maxim de persoane care pot avea acces simultan în interior.

Art. 7. (1) Începând cu data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, în zilele de sâmbătă și duminică, centrele comerciale tip Mall își vor suspenda temporar activitatea pe perioada instituirii măsurii de carantină.
(2) Fac excepție de la prevederile alin. (1) agenții economici care comercializează produse alimentare, farmacii, curățătorii, magazinele care comercializează hrană pentru animalele de companie precum și cele care comercializează produse alimentare, băuturi alcoolice și nealcoolice, în sistem livrare la domiciliu (agenții economici din zona de fast food);

Art. 8 Operatorii economici care desfășoară activități de transport persoane și care tranzitează zona carantinată vor putea efectua opriri în stațiile proprii pentru urcarea sau coborârea călătorilor. Operatorii vor lua măsurile necesare pentru limitarea accesului în mijloacele de transport astfel încât să fie respectate măsurile de distanțare fizică.

Art. 9 Direcția de Sănătate Publică a Județului Alba va evalua și prioritiza oportunitatea de testare a persoanelor și va transmite solicitările de sprijin cu materiale sanitare și personal de specialitate către Institutul Național de Sănătate Publică / Ministerul Sănătății;

ART. 10 Se deleagă Centrul Județean de Coordonare și Conducere a Intervenției Alba pentru transmitere la Centrul Național de Coordonare și Conducere a Intervenției a documentelor necesare, în vederea emiterii Ordinului Comandantului Acțiunii pentru instituirea pe o perioadă de 14 zile, a măsurii de carantinare zonală, pentru unitatea administrativ teritorială prevăzută la art. 1 alin. (2).

ART. 11 Hotărârile adoptate de CJSU Alba până la data adoptării prezentei hotărâri își mențin aplicabilitatea în măsura în care prevederile acestora nu contravin măsurilor stabilite în prezenta hotărâre.

ART. 12 Prezenta Hotărâre se transmite membrilor Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba, tuturor UAT-urilor de pe raza județului Alba, în vederea aducerii la cunoștința populației, operatorilor economici și instituțiilor publice, prin toate mijloacele de comunicare avute la dispoziție. De asemenea, prezenta hotărâre se transmite la Inspectoratul General pentru Situații de Urgență și la Departamentul pentru Situații de Urgență de către Inspectoratul pentru Situații de Urgență „UNIREA” al județului Alba. Totodată, hotărârea se va afișa pe site-ul Instituției Prefectului – Județul Alba.

Continue Reading

Social

DSVSA Alba va organiza licitație pentru 32 de circumscripții sanitare veterinare vacante

Published

on

dsvsa alba veterninari

Medicii veterinari pot participa în vederea contractării activităților sanitare-veterinare publice și de identificare a animalelor

Direcția Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor (DSVSA) Alba va organiza în următoarea perioadă licitație pentru 32 de circumscripții sanitare veterinare, la care pot participa medicii veterinari de liberă practică organizați în condițiile legii, în vederea contractării activităților sanitare-veterinare publice și de identificare a animalelor.

În Monitorul Oficial al României a fost publicat Ordinul președintelui Autorității Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor nr. 175/2020 pentru aprobarea cadrului organizatoric de desfășurare, la nivelul DSVSA-urilor, a procedurii de atribuire a acordurilor-cadru de servicii sanitare-veterinare publice pentru o perioada de 4 ani.

Licitația se va desfășura prin intermediul Sistemului Electronic de Achiziții Publice, în condițiile Legii 98/2016 din domeniul achizițiilor publice. Documentația de atribuire este alcătuită din instrucțiuni către ofertanți, anunț de participare, caietul de sarcini – servicii sanitar-veterinare, acordul cadru de servicii și contractul subsecvent acestuia, respectiv formulare.

dsvsa alba veterninari

Județul Alba este împărțit în 70 de circumscripții sanitare-veterinare care acoperă toate cele 78 de unități administrativ-teritoriale. Cele 32 de circumscripții sanitare-veterinare de asistență pentru care se va organiza procedura de licitație sunt: Berghin, Cricău, Teiuș, Mirăslău, Noșlac, Cergău, Cetatea de Baltă, Crăciunelu de Jos, Abrud, Albac, Arieșeni, Horea, Vadu Moților, Mogoș, Bucium, Sălciua, Daia Română, Sebeș, Doștat, Săliștea, Șpring, Valea Lungă, Fărău, Lunca Mureș, Livezile, Sâncel, Șona, Tiur, Poșaga, Petrești, Rădești și Ighiu. Informații suplimentare despre procedura de licitație pot fi obținute de la DSVSA Alba (telefon: 0258 835 915) – compartiment Achiziții-Investiții.

Medicii de liberă de liberă împuterniciți care vor fi desemnați câștigători vor încheia cu DSVSA Alba un acord cadru pentru următorii patru ani și vor efectua acțiuni sanitare veterinare publice de supraveghere, prevenire, control și eradicare a bolilor la animale, a celor transmisibile de la animale la om, protecția animalelor și protecția mediului, de identificare și înregistrare a bovinelor, suinelor, ovinelor, caprinelor și ecvideelor, conform Ordonanței Guvernului nr. 42/2004 privind organizarea activității sanitar-veterinare și pentru siguranța alimentelor, cu modificările și completările ulterioare.

Biroul de presă al DSVSA Alba

Continue Reading

Trending