Connect with us

Published

on

Expeditie: Pamir 2014 – ȋntre cer si pământ, prin curaj şi prietenie.

În perioada 15 iulie – 15 august 2014 se va desfășura în Kârgâstan expediţia Pamir-vârful Lenin. Expediția este organizată de Clubul de Turism Montan “SOMEŞUL” , desfășurându-se în lanțul montan Trans Alai, din munţii Pamir.
Echipa, formată din patru persoane, vizeazã escaladarea mai multor vârfuri alpine situate în zone izolate ale globului, asa cum este si vârful Lenin. Menționăm că până ȋn prezent, membri clubului au escalat următoarele vârfuri din afara României: vârful Mont Blanc(4800m), vârful Grossglockner (3798m), vârful Marmolada (3343m), vârful Anto (3403m) şi vârful Musala (2925m).
Proiectul de faţă presupune o expediţie de 4 săptămâni, în intervalul iulie – august 2014, în care să se escaladeze vârful Lenin. Cu toate acestea, succesul sau eșecul expediției depinde de câţiva factori înșelători cum ar fi vremea și altitudinea foarte apăsătoare asupra organismului. În scopul de a reuși un alpinist trebuie să aibă o condiție fizică dar şi pshică bună, cu uneltele de alpinism adecvate și să fie pe deplin pregătit, aclimatizat în condiții de siguranță.
Vârful abordat de echipa noastră, vf. Lenin (7134 M) este al 3-lea ca înălțime din fostul spațiu sovietic, al doilea din Pamir și cel mai înalt din Kîrghîstan. Expediția se va desfășura 80% din timp la o altitudine de peste 3800 m, restul timpului petrecându-l pentru a ajunge în tabăra de bază.
Se va pleca din Cluj spre Bucureşti, apoi spre Istanbul. Din Istanbul se va zbura până în Bishkek. Din capitala Kîrgîstanului se va merge până in Osh (al doilea cel mai mare oraș) iar de acolo cu diferite mijloace de transport (mașină, măgari) până în tabăra de bază (BC) 3600 m. Adevărata expediție începe din tabăra de bază, și va consta într-un lung proces de aclimatizare, timp în care vom stabili și amenaja taberele superioare ale expediţiei (4400, 5300, 6100, 6400 m). Escaladarea vârfului este estimată în a 21-a zi, dar, datorită vremii foarte schimbătoare, este posibil ca această dată să se schimbe.

Obiective:
 Escaladarea vârfului Lenin – 7134 m
 Expeditia este un eveniment ce vizează obiective de interes științific, socio-cultural și turistic, fiind completat de o expoziţie foto, site web, articole în reviste şi alte publicaţii, emisiuni radio şi TV, un film documentar.
 Echipa îşi doreşte sã promoveze alpinismul şi alte activităti legate de acesta, mişcarea în aer liber şi activitãti ecologice, sprijiniţi fiind de organizaţii ce ne susţin obiectivele.
 Organizarea unei echipe mixte, pentru care atingerea cu succes a vârfului ar însemna o performanţă deosebită atât personală, cât şi pentru România ca ţară cu tradiţie în alpinism.
 Crearea unei legături între generaţii diferite de alpinişti români.
 Realizarea unui material foto-video și de studiu asupra: munților Pamir și a vârfului Lenin.
 vizitarea zonelor de interes turistic din Kîrgîstan (Bishkek, Osh).
 Realizarea unui film documentar și unei serii de prezentări multimedia (foto-video) cu scop educațional și motivațional.
 Prezentarea activă a etapelor parcurse şi a realizărilor celor patru sportivi, cu impact asupra populaţiei prin promovarea sporturilor montane, sporturi ce aduc un plus de satisfacţie şi o responsabilitate faţă de natură şi mediul ȋnconjurător.
 Înţelegerea relaţiei dintre om şi mediu, a interdependenţei dintre calitatea mediului şi calitatea vieţii prin formarea unei atitudini de respect faţă de mediu.
Motivația echipei:
Fiecare ascensiune la altitudine este o experiență definitorie, care te modelează și te pregătește pentru următoarele încercări. Mai departe de orizontul acestei expediții, dorim să promovăm școala vieții ce am dobândit-o pe munte, să promovăm valorile ce ne-au fost inspirate de-a lungul timpului: spiritul de echipă, respectul față de natură, curajul și perseverența. Pentru că noi, tinerii, vom fi generația de mâine, o generație ce își dorește să schimbe atitudinea generației de astăzi.

2. Detalii despre vârf
Pamir 2014 este principalul proiect al Clubului de Turism Montan “SOMESUL” , este derulat de o echipă de patru alpinişti care vizează ruta montană la mare altitudine a globului, precum este vârful Lenin la 7134 de metri altitudine. Vârful Lenin este plasat în mod clar în categoria de alpinism la mare altitudine.
În constelaţia marilor masive muntoase ale Asiei Centrale, care prin înălţimea lor formează aşa-numitul „acoperiş al lumii”, Munţii Pamir sunt situaţi în partea vestică, formând un nod din care se desprind spre est şi sud-est, asemenea degetelor unei mâini, uriaşele lanţuri muntoase Tiansan, Kunlun, Transhimalaya, Karakorum-Himalaya, întinse pe mii de kilometri. În acest vast teritoriu sunt adunate toate vârfurile de peste 7000 m de pe Pământ: motiv pentru care spre munţii Asiei Centrale se îndreaptă gândurile şi paşii şi se împlinesc, uneori cu sacrificii, marile vise ale alpiniştilor, „ cuceritori ai inutilului”.
Cu toate că scopul principal al expediţiei este o ascensiune alpină, dorim să imortalizăm cu ajutorul aparatelor de fotografiat şi filmat aspecte inedite ale unei culturi deosebite şi pline de spiritualitate.
Separat spre sud şi vest de Munţii Hinducus prin valea râului Piandj, care formează graniţa cu Afganistanul, cea mai mare parte a Pamirului se întinde pe teritoriul Tadjikistanului şi Kȋrgȋstanului, fiind delimitat spre nord de Uzbekistan, prin prelungirile vestice ale Munţilor Tiansan.
Partea estică a masivului, aparţine Chinei. Aspectul general al Pamirului este de podiş înalt (3.500-4.000 m) brăzdat de văi şi lanţuri de munţi, înconjurat asemenea unei cetăţi de culmi înalte ale căror vîrfuri depăşesc uneori 7.000 m. Pe teritoriul Kȋrgȋstan, în lanţul Transalai, se ridică Vîrful Lenin (Kaufmann) (7134m), punctul culminant al impresionantului lanţ muntos Transalai, orientat est-vest în Pamirul vestic. La nord, paralel cu acesta dar cu caracteristici diferite, separaţi prin Valea Alai se ridică munţii omonimi, cu înălţimi ce depăşesc 5.000 de metri. Culmea sălbatică a acestora face legătura spre est cu Munţii Tiansan, Valea Alai, depresiunea cuprinsă între cele două uriaşe creste, este o stepă uşor vălurită cu altitudinea în jur de 3000 metri.

3.Programul aproximativ pe zile
Ziua 1: Plecarea din România spre Istanbul, avion din Istanbul la Bishkek / Tashkent.
Ziua 2: Plecarea Bishkek / Tashkent – Osh cu maşină- 700km.
Ziua 3: Osh – Pasul Taldyk – BC Tabăra de bază – 3600m.
Ziua 4: Familiarizarea cu zona şi pregătirea echipamentul pentru ascensiune.
Ziua 5: Urcarea ȋn ABC tabăra de bază avansată- 4400m, cu o serie de echipamente şi coborârea în BC.
Ziua 6: Urcarea ȋn ABC cu restul de echipament, ȋnnoptarea acolo pentru aclimatizare.
Ziua 7:Urcarea ȋn tabăra 1(5300m), amenajarea și lăsarea materialelor, coborârea în ABC.
Ziua 8: Urcarea ȋn tabăra 1 cu restul de echipament şi ȋnnoptarea acolo pentru aclimatizare.
Ziua 9: Urcarea la tabăra 2 (6100m), amenajarea taberei şi rămânerea peste noapte.
Ziua 10: Coborârea în tabăra 1, acolo se rămâne peste noapte.
Ziua 11: Urcarea în tabăra 2, cu tot echipamentul şi se rămâne peste noapte.
Ziua 12: Urcarea în tabăra 3 (6400m), se amenajează şi se rămâne acolo peste noapte.
Ziua 13: Se coboară în ABC şi se ȋnnoptează.
Ziua 14: Se coboară în BC.
Ziua 15: Odihnă.
Ziua 16: Odihnă.
Ziua 17: Se urcă în ABC, se rămâne acolo peste noapte.
Ziua 18: Se urcă în tabăra 1 (5300m), se rămâne acolo peste noapte.
Ziua 19: Se urcă în tabăra 2 (6100m) se rămâne acolo peste noapte.
Ziua 20: Se urcă în tabăra 3 (6400m), se rămâne acolo peste noapte.
Ziua 21: Se urcă din tabăra 3 pe Vârful Lenin – 7134 m, apoi se coboară în tabăra 3 se dezechipează tabăra 3 şi se coboară în tabăra 2, unde se rămâne peste noapte.
Ziua 22 : Se dezechipează tabăra 2 şi se coboară în ABC, apoi se urcă din nou în tabăra 1 şi se rămâne acolo peste noapte.
Ziua 23: Se dezechipează tabăra 1 şi se coboară în BC unde se ȋnnoptează.
Ziua 24: Se urcă în ABC şi se coboară restul de echipament în BC.
Ziua 25: Se pleacă din BC spre Osh.
Ziua 26: Se pleacă din Osh – Bishkek / Tashkent.
Ziua 27: Bishkek – Istanbul, Istanbul – Romania.
Ziua 28: Sosirea în ţară.

4. Prezentarea echipei
Pop Alexandru Tudor – coordonator proiect, alpinist (www.ctmsomesul.ro)
 Profesie: Militar
 Data Naşterii: 22 mai 1988 Jibou
 Cluburi: Membru în Clubul Montan „Porolisum” Zalău (2000- 2005).
Membru fondator al Clubului de Turism Montan „SOMEŞUL” Someş-Odorhei Sălaj în anul 2008. Practic alpinism din 2007.
În fiecare sfârşit de săptămână aş vrea să merg pe munte, o ierarhie între ascensiuni nu pot să o stabilesc, fiecare experienţă este unică în felul ei. Pentru mine a fi în natură înseamnă nu doar pasiunea de a descoperi şi de a mă bucura de frumos ci şi de a proteja acest minunat dar. Bucuria mea cea mai mare: să mă aflu între oameni şi să văd cum descoperă şi explorează muntele cu pasiune şi responsabilitate. Ȋncerc să împartăşesc celor cu care ies în natură aceleaşi valori şi cunoştinţe care mă ghidează în ascensiunile mele.
 Expediţii:
– 2008 Munţi Dolomiţi – vârful Marmolada 3343 m
– 2012 Munţii Rila – vârful Musala 2925 m
– 2012 Munţi Alpi – vârful Grossglockner 3798 m
– 2012 Munţi Alpi – vârful Mont Blanc 4810 m
– 2013 Munţi Alpi – vârful Mont Blanc 4810 m
 Alpinism şi escaladă: Cheile Turzii, Cheile Tureni,Cheile Vălişoarei, Cheile
Ampoiţei, Cheile Roşia, Creasta Cocoşului.
 Drumeţii de iarnă şi vară în Munţii Carpaţi în special în munţii Făgăraş.
 Alte activităţi:
Orientare sportivă – campion European.
Campion European la pentatlon aeronautic.
Orientare Turistică – 7 locuri de 1, 6 locuri de 2.
Participant la concursuri de Turism Montan,
Organizator al Trofeului Someşului.
Iniţiator în alpinism şi orientare pentru membrii cluburilor de turism montan din ţară.

Ardelean Eva Anca – alpinist (www.ctmsomesul.ro)
 Profesie: Inginer
 Data Naşterii: 07 iulie 1984 Baia-Mare
 Cluburi: Membru în Club Alpin Român Secţia Cluj (2012- prezent),
Membru al Clubului de Turism Montan „SOMEŞUL” Someş-Odorhei Sălaj (2011- prezent).
 Practic alpinism din 2011.
Am încercat să adopt un mod sănătos de a-mi petrece timpul liber, apoi ca stil de viaţă, muntele îţî oferă de toate.
 Drumeţii de iarnă şi vară în Munţii Carpaţi.
 Alpinism şi escaladă în: Munţii Tatra, Cheile Turzii, Cheile Tureni,Cheile Vălişoarei,
Cheile Ampoiţei, Cheile Roşia, Creasta Cocoşului.
 Expediţii:
– 2012 Munţi Dolomiţi – Ferrate,
– 2012 Munţii Rila – vârful Musala 2925 m
– 2012 Munţi Alpi – vârful Grossglockner 3798 m
– 2012 Munţi Alpi – vârful Mont Blanc 4810 m
– 2013 Munţi Tatra – căţărare şi drumeţii.
 Alte activităţi:
Participant la tabăra de perfecţionare în alpinism – septembrie 2011,
Participant la tabăra de perfecţionare în alpinism hivernal – april 2012,
Participant la concursuri de turism montan.
Iniţiator în alpinism pentru membrii cluburilor de turism montan din ţară.

Opriş Sergiu Ionuţ – alpinist (www.ctmsomesul.ro)
 Profesie: Fermier
 Data Naşterii: 28 noiembrie 1989 Baia-Mare
 Cluburi: Membru al Clubului de Turism Montan „SOMEŞUL” Someş-Odorhei Sălaj (2008- present).
 Practic alpinism din 2010.
Pentru mine, muntele este mediul meu natural, este locul unde mă simt acasă. Tot ce fac eu este din pasiunea şi dorinţa de a cunoaşte munţii planetei, dar mai ales de a-mi cunoaşte şi descoperi limitele. Pentru mine, fiecare vârf pe care îl ating este un triumf, aşa cum pentru alţii triumful poate însemna altceva. Cu toţii avem vise, important este să luptăm pentru ele.

Expediţii:
– 2012 Munţii Rila – vârful Musala 2925 m
– 2012 Munţi Alpi – vârful Grossglockner 3798 m
– 2012 Munţi Alpi – vârful Mont Blanc 4810 m
 Alpinism şi escaladă în: Cheile Turzii, Cheile Tureni,Cheile Vălişoarei.
 Drumeţii de iarnă şi vară în Munţii Carpaţi, în special în Alpi Transilvăneni, adică în munţii Făgăraş.
 Alte activităţi:
Campion judeţean la volei în anul 2005.
Participant la concursuri de Turism Montan.
Organizator al Trofeului Someşului.
Iniţiator în alpinism şi orientare pentru membrii cluburilor de turism montan din ţară.

Gârbovan Marius Aurelian – alpinist (www.ctmsomesul.ro)
 Profesie: Sudor
 Data Naşterii: 23 iulie 1973 Petroşani
 Cluburi: Membru al Clubul Montan „Metalurgic” Câmpia-Turzii (1990-2002),
Membru al Fundaţiei „Potaissa” Junior Ranger (2002- 2011),
Membru Clubului de Turism Montan „SOMEŞUL” Someş-Odorhei Sălaj (2008 – present)
La fel ca şi Socrate, „Ştiu că nu ştiu nimic” dar sunt şi în aceeaşi simţire cu Peter O. Toole când spune „Nu voi fi un om obişnuit pentru că am dreptul să fiu extraordinar”. Sunt deschis la experienţe noi şi iubesc muntele şi explorarea naturii!
Practic alpinism din 1990 şi am realizat în acest timp ascensiuni tehnice în pereţi înalţi, atingerea celor mai înalte vârfuri din România pe timp de vară şi de iarnă. Am parcurs peste 80 de trasee clasice de alpinism în Carpaţi. În anul 2000 obţineam calificarea în alpinismul utilitar.
 Expediţii:
-Munţii Pirinei – vârful Anto 3403 m
 Alpinism şi escaladă în: Herculane, Cheile Turzii, Vadul Crişului, Cheile Tureni,
Cheile Aiudului, Cheile Ampoiţei, Cheile Bicazului,
 Drumeţii de iarnă şi vară în Munţii Carpaţi.
 Alte activităţi:
Participant la campionatul naţional de escaladă.
Participant la Memorialul “Mişi Szalma”.
Iniţiator în escaladă pentru taberele de copii Junior Ranger.
Participant la concursuri de turism montan.

5.Follow-Up-ul expediţiei
Follow-Up-ul pentru Expediţia Pamir 2014 va consta în:
– Pagina web a expediţiei, pe site-ul www.ctmsomesul.ro , care va cuprinde o
secţiune cu fotografii şi una de prezentare a partenerilor.
– Expoziţii foto în cel puţin două oraşe unde vor fi expuse cele mai reusite fotografii
făcute pe durata expediţiei.
– Un film documentar de 30 min despre ascensiune.
– Prezentarea filmului va fi în cel puţin trei oraşe.
– Prezentarea filmului va fi în două saline din România.
– Articole în diverse publicaţii.
– Articole pe web.
– Prezentarea în emisiuni radio a expediţiei.
– Un CD multimedia de prezentare care va conţine filmul ascensiunii, o galerie foto, o
secţiune a sponsorilor şi un jurnal al expediţiei, care va fi produs în număr de minim 500 bucăţi şi va fi distribuit gratuit în cadrul expoziţiilor foto şi a prezentărilor filmului.

6. Împlicarea în proiectul „Pamir 2014” – Vârful Lenin
Ȋn cadrul angajamentul nostru faţă de parteneri / sponsori :
Dorim să oferim garanţia că toţi partenerii vor obţine un beneficiu maxim în urma colaborării pe parcursul proiectul „Pamir 2014 – ȋntre cer si pământ, prin curaj şi prietenie”. Ne vom strădui să asigurăm un cât mai bun rezultat al invesției făcute, prin posibilitatea realizării unor parteneriate, ȋn urma cărora se vor obţine anumite beneficii, drepturi şi privilegii în funcţie de nivelul investiţiei realizate.
Expediţia este o metodă inovativă de promovare a partenerului şi activitatea acestuia, într-un mod diferit de publicitatea clasică, alături de expoziţii foto, film, prezentări, articole în reviste şi pagini web realizate special pentru acest proiect. Beneficii:
 Branding:
Compania dvs. va fi reprezentată în toate materialele din cursul şi de după expediţie.
De asemenea sigla dvs. va apărea pe echipamentul folosit în proporţia negociată anterior.
 Marketing:
Sigla companiei dvs. va apărea pe bannere la expoziţiile foto şi prezentările de
diapozitive.
 Website Marketing:
Compania dvs. va beneficia de un banner / link la secţiunea sponsorilor.
 Multimedia Marketing:
Pe lângă apariţia continuă pe echipamentul alpin, pe durata documentarului, compania
dvs. va beneficia de apariţia în secţiunea ‘parteneri’ la finalul documentarului. Compania dvs. va avea acces la toate informaţiile, fotografiile şi filmările executate pe durata expediţiei.
 Presa:
Compania dvs. va fi inclusă la secţiunea parteneri în articolele din urma expediţiei. Sigla companiei dvs. va apărea pe posterul expediţie.
Pentru mai multe detalii descarcati fisierul PDF.

Actualitate

Vârstnicii și persoanele vulnerabile – prioritate la vaccinare

Published

on

apusenitv

Vârstnicii și persoanele vulnerabile – prioritate la vaccinare

Ieri, 20 ianuarie a.c. a fost aprobată hotărârea de modificare a Strategiei naționale de
vaccinare împotriva COVID-19.

Reprezentanții Comitetului Național de Coordonare a Activităților privind Vaccinarea împotriva COVID-19 (CNCAV) au transmis către echipa de
dezvoltare a Serviciului de Telecomunicații Speciale (STS) noile cerințe operaționale în baza
cărora să fie modificată platforma de programare și posibilitatea de implementare a unor noi
funcționalități, care să prioritizeze vârstnicii și persoanele vulnerabile, astfel încât pe parcursul
unei zile, 25% din programări să fie destinate persoanelor din domeniile esențiale și 75%
persoanelor vulnerabile.

Modificările solicitate vor fi puse în producție în următoarele zile, după dezvoltare și o scurtă perioadă de testare.

Pentru persoanele înscrise de angajator în platforma de programare la vaccinare, în baza CUI sau CIF, numărul programărilor nu va putea depăși 25% din cele disponibile zilnic, iar cei
înscriși se vor autentifica individual pe baza CNP-ului. După atingerea procentului de 25% de locuri ocupate, nu va mai fi posibilă programarea altor angajați în ziua respectivă, iar celelalte
locuri vor putea fi ocupate de către persoanele de peste 65 de ani, persoanele cu afecțiuni cronice și cele cu dizabilități, precum și de personalul inclus în etapa I pentru care se continuă
programarea și în etapa a II-a.

Această necesitate de corelare a numărului de doze de vaccin, sosite pe lanțul de
aprovizionare din Uniunea Europeană de la companiile farmaceutice spre România, cu numărul
de persoane care s-au înscris în platforma informatică pentru vaccinare și, implicit, pentru rapel
este o situație întâlnită și în alte țări europene, astfel încât procesul de vaccinare să fie optimizat
în funcție de stocurile existente la momentul respectiv.
Grupul de comunicare al CNCAV

Continue Reading

Actualitate

CARANTINAREA localităților Alba Iulia, Sebeș, Blaj, Cugir, Abrud și Ciugud

Published

on

cazuri coronavirus romania

Având în vedere situația epidemiologică din orașele Alba Iulia, Sebeș, Blaj, Cugir, Abrud, precum și a comunei Ciugud, generată de coronavirusul SARS-CoV-2, care a dus la înregistrarea unei rate de infectare cu virusul SARS-CoV-2 de 10,12 la 1000 de locuitori în municipiul Alba Iulia, riscul epidemiologic fiind de o gravitate maximă, în circumstanțe de nerespectare a măsurilor legale în vigoare;

În conformitate cu prevederile:
– art. 5 alin. (2) lit. d) din Legea 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificările şi completările ulterioare;
– art. 7 alin. (5) şi art. 12 alin. (1) din Legea nr. 136/2020 privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătății publice în situații de risc epidemiologic şi biologic;
– art. 3 din Anexa 3 la Hotărârea de Guvern nr. 967 din 12 noiembrie 2020 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 14 noiembrie 2020, precum şi stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19;
– art. 11 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 557/2016 privind managementul tipurilor de risc;
– art. 3 alin. (4) din Ordinul Ministrului Sănătății nr. 1309/2020 privind modalitatea de aplicare a măsurilor de prevenire şi limitare a îmbolnăvirilor cu SARS-CoV-2;

În temeiul drepturilor conferite de Hotărârea Guvernului nr. 1491/2004 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind structura organizatorică, atribuțiile, funcționarea şi dotarea comitetelor şi centrelor pentru situații de urgență.

Ținând cont de prevederile O.U.G. nr. 21/2004 privind Sistemul Național de Management al Situațiilor de Urgență, aprobată prin Legea nr. 15/2005, cu modificările și completările ulterioare;
Văzând analiza de risc zonă de focar municipiul Alba Iulia nr. 12990 la data de 14 noiembrie 2020 a Direcției de Sănătate Publică Alba;

Luând în considerare Avizul de carantinare zonală emis de Institutului Național de Sănătate Publică cu nr.135/14.11.2020 pentru municipiul Alba Iulia;
În baza prevederilor art. 23 alin. (1) din Regulamentul de Organizare și Funcționare a C.J.S.U. Alba, aprobat prin Ordinul Prefectului județului Alba nr. 336/25.07.2017, cu modificările și completările ulterioare;
Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba, convocat în ședință extraordinară în data de 15.11.2020,

DSVSA Alba va organiza licitație pentru 32 de circumscripții sanitare veterinare vacante

HOTĂRĂȘTE:

Art.1. (1) Se va solicita Centrului Național de Coordonare și Conducere a Intervenției emiterea ordinului comandantului acțiunii pentru instituirea pe o perioadă de 14 zile, începând cu data de 17.11.2020 ora 00:00, a măsurii de carantinare a Municipiului Alba Iulia.
(2) Perimetrul vizat de măsura prevăzută la alin. 1 este delimitat de următoarele coordonate geografice:
– N 46°06’41.0″ E 23°32’22.2″ DN 74 ieșire spre Zlatna, inclusiv Micești
– N 46°06’10.9″ E 23°36’16.1″ strada Al. Ioan Cuza, inclusiv Bărăbanț
– N 46°04’16.6″ E 23°35’43.2″ strada Mărășești, barieră Drâmbar
– N 46°02’33.9″E 23°33’47.8″ strada Regimentul 5 Vânători, inclusiv Partoș și Oarda
– N 46°03’15.0″E 23°34’16.0″ bulevardul Ferdinand,
– N 46°02’19.7″E 23°31’48.6″ localitatea Pâclișa.

ART.2 Este strict interzisă intrarea / ieșirea din zona carantinată prin alte zone și căi de acces decât cele deschise circulației publice de pe drumurile naționale, județene, comunale și forestiere.

ART.3 Circulația și staționarea în spații publice a persoanelor este interzisă, cu excepția motivelor bine justificate, pe baza Declarației pe proprie răspundere (Anexă), legitimație de serviciu sau a adeverinței eliberate de angajator.

ART.4 În zona prevăzută la art. 1 alin. (2), se propune instituirea următoarelor măsuri obligatorii pentru toate persoanele care se află permanent sau tranzitează zona menționată la art. 1:

1. identificarea persoanelor cu domiciliul, reședința ori adresa declarată în zona menționată la art. 1 alin. (2) și introducerea acestora în bazele de date dedicate;

2. limitarea la maximum a deplasării persoanelor şi monitorizarea permanentă a respectării acestei măsuri. Ieșirea persoanelor din locuință este permisă doar pe bază de Declarație pe proprie răspundere (Anexă), legitimație de serviciu sau adeverință eliberată de angajator, după caz.

3. În intervalul orar 06.00-22.00, în interiorul zonei menționată la art. 1 alin. (2), se interzice circulația tuturor persoanelor în afara locuinței/gospodăriei, cu următoarele excepții:
a) deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
b) deplasarea pentru asigurarea de bunuri care acoperă necesitățile de bază ale persoanelor și animalelor de companie/domestice, precum și bunuri necesare desfășurării activității profesionale, pentru persoanele cu vârsta de peste 65 de ani în intervalul 10:00 – 13:00, iar pentru persoanele cu vârsta mai mică de 65 de ani în intervalele orare 06:00 – 10:00, respectiv 13:00-20:00;
c) deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță;
d) deplasările scurte, în apropierea locuinței/gospodăriei, legate de activitatea fizică individuală a persoanelor (cu excluderea oricăror activități sportive de echipă), cât și pentru nevoile animalelor de companie/domestice;
e) deplasarea în scopul donării de sânge, la centrele de transfuzie sanguină;
f) deplasarea în scop umanitar sau de voluntariat;
g) deplasarea pentru realizarea de activități agricole;
h) deplasarea producătorilor agricoli pentru comercializarea de produse agroalimentare;
i) îngrijirea sau administrarea unei proprietăți din altă localitate;
j) eliberarea de documente necesare pentru obținerea unor drepturi;
k) participare la programe sau proceduri în centrele de tratament;
l) pentru achiziția, service-ul, efectuarea ITP sau alte operațiuni de întreținere a vehiculelor, activități care nu pot fi efectuate în localitatea de domiciliu;
m) alte motive justificative precum: îngrijirea/însoțirea copiilor/membrilor de familie; îngrijirea unei rude/afin sau persoană aflată în întreținere, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori deces al unui membru de familie, evenimente de stare civilă;

4. În intervalul orar 22.00 – 6.00, circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei este permisă numai pentru motivele prevăzute la punctul 3, lit. a), c), d).

5. În/din zona menționată la art. 1 alin. (2) este permisă intrarea / ieșirea pentru:
a) transportul de marfă indiferent de natura acestuia, al materiilor prime și resurselor necesare desfășurării activităților economice în localitatea carantinată, precum și aprovizionarea populației;
b) persoanele care nu locuiesc în zona carantinată, dar care desfășoară activități economice sau în domeniul apărării, ordinii publice, securității naționale, sanitare, veterinare, situațiilor de urgență, administrației publice locale, a asistenței și protecției sociale, judiciare, serviciilor de utilitate publică, agriculturii, alimentației publice, comunicațiilor și transporturilor;
c) persoanele care locuiesc în zona carantinată și desfășoară activitatea profesională în afara zonei carantinate;
d) persoanele care realizează activități agricole sau pentru comercializarea de produse agroalimentare;
e) deplasarea din alte motive justificate, precum îngrijirea / însoțirea copiilor / membrilor de familie, îngrijirea unei / unui rude / afin sau a unei persoane aflate în întreținere, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități, decesul unui membru de familie;
f) deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță;
g) urgențe medicale.

6. Pentru verificarea motivului deplasării în interes profesional, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităților abilitate, legitimația de serviciu, adeverința eliberată de angajator sau o declarație pe propria răspundere.

7. Pentru verificarea motivului deplasării în interes personal, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităților abilitate, o declarație pe propria răspundere, completată în prealabil.

8. Declarația pe propria răspundere trebuie să cuprindă numele și prenumele, data nașterii, adresa locuinței/gospodăriei/locului activității profesionale, motivul deplasării, data completării și semnătura olografă a declarantului. Declarația poate fi prezentată în format letric (suport hârtie) sau pe un dispozitiv electronic.

9. Se permite tranzitarea unității administrativ teritoriale menționată la art. 1 alin. (2) de către persoanele care nu au domiciliul pe raza acesteia, fiind interzisă staționarea în localitate.

10. Se permite oficierea slujbelor religioase doar în exteriorul clădirilor, cu excepția celor la care participă doar personalul bisericesc. Pentru evenimentele organizate în exterior se va respecta norma de 4 mp/persoană, cu respectarea regulilor de protecție sanitară, stabilite prin Ordinul comun al Ministrului sănătății și al Ministrului afacerilor interne, emis în temeiul art. 45 și al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare;

11. Se permite oficierea slujbelor de înmormântare, cu participarea a maxim 8 persoane în interior iar în exterior cu participarea a maxim 20 persoane;

12. Se permite oficierea evenimentelor de stare civilă cu prezența a maxim 10 persoane în interiorul clădirii, iar în exterior cu participarea a maxim 20 persoane, cu respectarea regulilor de protecție sanitară, stabilite prin Ordinul comun al Ministrului sănătății și al Ministrului afacerilor interne, emis în temeiul art. 45 și al art.

71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare;
13. controlul măsurilor privind limitarea deplasării persoanelor în / din unitatea administrativ teritorială menționată la art. 1 alin. (2) și măsurile de ordine publică vor fi organizate și coordonate de către Inspectoratul de Jandarmi Județean Alba cu sprijinul Inspectoratului de Poliție Județean Alba, a Poliției locale, efective din cadrul DSP, DSVSA, ITM, Protecția Consumatorului, ISCTR sau alți funcționari anume desemnați prin dispoziție a primarului unității administrativ teritoriale;

ART. 5. În zona prevăzută la art. 1 alin. (2), se interzic următoarele activități:

1. organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) în spații închise și deschise;

2. organizarea de evenimente și/sau activități private pentru copii în spaţii închise cum ar fi evenimente aniversare, locuri de joacă sau altele asemenea;

3. activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor, inclusiv al teraselor, în interiorul și exteriorul clădirilor, cu excepția activităților de preparare a hranei și comercializarea produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

4. activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc;

5. organizarea și desfășurarea adunărilor publice organizate în baza Legii Nr. 60/1991;

6. organizarea cu public în spații închise și deschise cum ar fi, fără a se limita la acestea, desfășurarea activităților de tipul spectacolelor și/sau concertelor, activități culturale, științifice, artistice sau de divertisment;

7. toate activitățile și competițiile sportive, individuale sau colective care se desfășoară în spatii închise sau deschise, cu excepția celor profesioniste organizate de federațiile de profil;

8. organizarea piețelor pentru produse nealimentare, a târgurilor, oboarelor, iarmaroacelor si piețelor de vechituri;

ART. 6. (1) Se limitează programul de lucru cu publicul a operatorilor economici din domeniul comercializării de bunuri alimentare și nealimentare în intervalul orar 05.00 – 20.00, cu excepția farmaciilor și a stațiilor de distribuție carburant care pot avea program non-stop.
(2) Se limitează numărul de persoane în incinta magazinelor/supermagazinelor/ hipermagazinelor la maximum 30% din capacitate cu respectarea normelor de distanțare fizică respectiv protecție sanitară;
(3) În cazul centrelor comerciale/parcurilor comerciale se limitează accesul persoanelor astfel încât să se asigure 8 mp/persoană cu respectarea normelor de distanțare respectiv protecție sanitară;
(4) Operatorii economici au obligația de a afișa la loc vizibil, la intrarea în unitate, a programului de funcționare precum și a restricțiilor stabilite prin prezenta hotărâre inclusiv numărul maxim de persoane care pot avea acces simultan în interior.

Art. 7. (1) Începând cu data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, în zilele de sâmbătă și duminică, centrele comerciale tip Mall își vor suspenda temporar activitatea pe perioada instituirii măsurii de carantină.
(2) Fac excepție de la prevederile alin. (1) agenții economici care comercializează produse alimentare, farmacii, curățătorii, magazinele care comercializează hrană pentru animalele de companie precum și cele care comercializează produse alimentare, băuturi alcoolice și nealcoolice, în sistem livrare la domiciliu (agenții economici din zona de fast food);

Art. 8 Operatorii economici care desfășoară activități de transport persoane și care tranzitează zona carantinată vor putea efectua opriri în stațiile proprii pentru urcarea sau coborârea călătorilor. Operatorii vor lua măsurile necesare pentru limitarea accesului în mijloacele de transport astfel încât să fie respectate măsurile de distanțare fizică.

Art. 9 Direcția de Sănătate Publică a Județului Alba va evalua și prioritiza oportunitatea de testare a persoanelor și va transmite solicitările de sprijin cu materiale sanitare și personal de specialitate către Institutul Național de Sănătate Publică / Ministerul Sănătății;

ART. 10 Se deleagă Centrul Județean de Coordonare și Conducere a Intervenției Alba pentru transmitere la Centrul Național de Coordonare și Conducere a Intervenției a documentelor necesare, în vederea emiterii Ordinului Comandantului Acțiunii pentru instituirea pe o perioadă de 14 zile, a măsurii de carantinare zonală, pentru unitatea administrativ teritorială prevăzută la art. 1 alin. (2).

ART. 11 Hotărârile adoptate de CJSU Alba până la data adoptării prezentei hotărâri își mențin aplicabilitatea în măsura în care prevederile acestora nu contravin măsurilor stabilite în prezenta hotărâre.

ART. 12 Prezenta Hotărâre se transmite membrilor Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba, tuturor UAT-urilor de pe raza județului Alba, în vederea aducerii la cunoștința populației, operatorilor economici și instituțiilor publice, prin toate mijloacele de comunicare avute la dispoziție. De asemenea, prezenta hotărâre se transmite la Inspectoratul General pentru Situații de Urgență și la Departamentul pentru Situații de Urgență de către Inspectoratul pentru Situații de Urgență „UNIREA” al județului Alba. Totodată, hotărârea se va afișa pe site-ul Instituției Prefectului – Județul Alba.

Continue Reading

Social

DSVSA Alba va organiza licitație pentru 32 de circumscripții sanitare veterinare vacante

Published

on

dsvsa alba veterninari

Medicii veterinari pot participa în vederea contractării activităților sanitare-veterinare publice și de identificare a animalelor

Direcția Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor (DSVSA) Alba va organiza în următoarea perioadă licitație pentru 32 de circumscripții sanitare veterinare, la care pot participa medicii veterinari de liberă practică organizați în condițiile legii, în vederea contractării activităților sanitare-veterinare publice și de identificare a animalelor.

În Monitorul Oficial al României a fost publicat Ordinul președintelui Autorității Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor nr. 175/2020 pentru aprobarea cadrului organizatoric de desfășurare, la nivelul DSVSA-urilor, a procedurii de atribuire a acordurilor-cadru de servicii sanitare-veterinare publice pentru o perioada de 4 ani.

Licitația se va desfășura prin intermediul Sistemului Electronic de Achiziții Publice, în condițiile Legii 98/2016 din domeniul achizițiilor publice. Documentația de atribuire este alcătuită din instrucțiuni către ofertanți, anunț de participare, caietul de sarcini – servicii sanitar-veterinare, acordul cadru de servicii și contractul subsecvent acestuia, respectiv formulare.

dsvsa alba veterninari

Județul Alba este împărțit în 70 de circumscripții sanitare-veterinare care acoperă toate cele 78 de unități administrativ-teritoriale. Cele 32 de circumscripții sanitare-veterinare de asistență pentru care se va organiza procedura de licitație sunt: Berghin, Cricău, Teiuș, Mirăslău, Noșlac, Cergău, Cetatea de Baltă, Crăciunelu de Jos, Abrud, Albac, Arieșeni, Horea, Vadu Moților, Mogoș, Bucium, Sălciua, Daia Română, Sebeș, Doștat, Săliștea, Șpring, Valea Lungă, Fărău, Lunca Mureș, Livezile, Sâncel, Șona, Tiur, Poșaga, Petrești, Rădești și Ighiu. Informații suplimentare despre procedura de licitație pot fi obținute de la DSVSA Alba (telefon: 0258 835 915) – compartiment Achiziții-Investiții.

Medicii de liberă de liberă împuterniciți care vor fi desemnați câștigători vor încheia cu DSVSA Alba un acord cadru pentru următorii patru ani și vor efectua acțiuni sanitare veterinare publice de supraveghere, prevenire, control și eradicare a bolilor la animale, a celor transmisibile de la animale la om, protecția animalelor și protecția mediului, de identificare și înregistrare a bovinelor, suinelor, ovinelor, caprinelor și ecvideelor, conform Ordonanței Guvernului nr. 42/2004 privind organizarea activității sanitar-veterinare și pentru siguranța alimentelor, cu modificările și completările ulterioare.

Biroul de presă al DSVSA Alba

Continue Reading

Trending