Connect with us

Published

on

Soția fostului premier Emil Boc, Oana, a participat duminică 1 septembrie, la protestul din Piața Uniriiîmpotriva proiectului de la Roșia Montană. Oana Boc a ţinut în mână o foaie pe care scria „Salvaţi Roşia Montană, Legea distrugerii Roşie Montane NU în numele meu” şi a declarat că a ieșit în piață din spirit cetățenesc.

”Nu vreau să văd acest proiect realizat acolo. Nu sunt de acord la fel ca mulţi români cu începerea exploatării la Roşia Montană din multiple argumente. În primul rând din motive ce ţin de natură, de mediu, de istorie. Se va distruge natura și va fi un permanent potențial pericol”, a declarat Oana Boc.

Ea a mai spus că Emil Boc, în calitate de premier, s-a opus acestui proiect. ”Emil Boc a luptat împotriva acestui proiect, iar acum a venit acest guvern care a dat undă verde lucrărilor”.

Oana Boc a mai fost întrebată de ce nu a venit la protest alături de fostul premier, Emil Boc. ”Întrebați-l pe el. Zilele trecute și-a spus răspicat opinia în legătură cu acest proiect. A spus că nu a fost și nu este de acord cu el”, a conchis soţia primarului municipiului Cluj-Napoca.

Primarul Emil Boc a anunțat în urmă cu o săptămână că el nu a fost și nici nu este un fan al proiectului de exploatare a aurului de la Roșia Montană. Fostul premier a fost întrebat de jurnaliști cum comentează faptul că Guvernul a aprobat proiectul de exploatare de la Roșia Montană, răspunzând mirat: ”What? Voi oricum nu veţi scrie nimic. Eu vorbesc degeaba. Eu îmi păstrez aceeaşi părere pe care am avut-o și când am fost premier. Nu sunt şi nu am fost un fan al acestui proiect, dar aștept să văd dacă proiectul Guvernului va trece de Parlament. Nu sunt fan al proiectului pentru că nu am date privind impactul exploatării. Când eram premier, Ministerul Mediului nu a terminat proiectul privind studiul de impact pe termen lung”, a spus Emil Boc.

Nu este o noutate faptul că Emil Boc nu este de acord cu proiectul de exploatare minieră de la Roşia Montană. În 2011, pe când era premierul României, Boc declara că actualul contract trebuie renegociat, deoarece este în defavoarea statului român. „Nu sunt un fan al acestui proiect şi sunt două observaţii majore: una ce ţine de mediu, şi aştept ca specialiştii naţionali şi internaţionali să se pronunţe, şi, în al doile rând beneficiul pentru statul român. Cred că actuala formă a contractului nu este cea mai favorabilă pentru statul român. Sunt observaţiile pe care le-am avut chiar înainte de a fi prim-ministru. Voi vedea cum vor evolua discuţiile pe marginea acestui subiect şi îmi voi face un punct de vedere”, a spus Boc la acea dată.

La începutul lunii august 2011, preşedintele Traian Băsescu declara că îşi doreste ca acest proiect să demareze.

Actualitate

Goran Bregovic va susține un concert extraordinar pe Câmpia Libertății

Published

on

goran bregovici blaj concert apusenitv

Adunarea Națională de la Blaj. Evenimentele vor îmbina folclorul tradițional românesc, din prima zi, cu recitaluri susținute de Goran Bregovic și Delia, în a doua zi.

Sărbătoarea Libertății va avea loc pe Câmpia Libertății de la Blaj, locul istoric unde s-a desfășurat Adunarea Națională din 1848. Programul zilei de sâmbătă, 14 mai 2022, debutează la ora 19:00 și cuprinde spectacolul folcloric extraordinar „Cântec pentru făuritorii libertății”, cu participarea Ansamblului Folcloric al Județului Alba, dirijor Alexandru Pal.

Pe scenă vor urca artiștii Veta Biriș, Mariana Anghel, Alexandru Pugna, Alina Pinca, Cornel Borza, Mirela Mănescu, Traian Jurchela, Roxana Reche, Nicolae Plută, Dorina Narița, Floricica Moga și Maria Filimon.

Programul va fi completat cu momente de reconstituire istorică in memoriam: Horea, Cloșca și Crișan, Avram Iancu, Mihai Viteazul, Alexandru Ioan Cuza, Regele Ferdinand și Regina Maria.

Evenimentele vor continua în a doua zi, duminică, 15 mai 2022, cu recitaluri susținute, începând cu ora 19:00, de trupa „RE-BORN” din Blaj și apoi de îndrăgita artistă Delia.

Sărbătoarea Libertății se va încheia duminică seara cu un concert extraordinar susținut de Goran Bregovic.

Continue Reading

Actualitate

Amplasarea radarelor în data de 12 mai 2022 în județul Alba

Published

on

radare

Atenție șoferi, atenție turiști!

Amplasarea radarelor în data de 12 mai 2022, în județul Alba:

Drumul Naţional 1- Alba Iulia – Sântimbru –– Oiejdea – Galda de Jos – Teiuş – Aiud – Inoc – limită cu judeţul Cluj

Drumul Naţional 1- Sebeş – Cut – Cunţa – limită judeţul Sibiu

Drumul Naţional 7 Săliştea –– Șibot – limită cu judeţul Hunedoara

Drumul Naţional 67C – Sebeş –Petreşti – Săsciori

Drumul Naţional 74 – Ighiu – Zlatna – Feneş – Abrud –– Bucium Cerbu

Drumul Naţional 75 – Câmpeni – Gârda – Arieşeni

Drumul Naţional 75 – Baia de Arieş – Lupşa

Alba Iulia – Bulevardul Încoronării – Bulevardului Ferdinand I – strada Clujului, strada Regiment V Vânători, Strada Calea Moţilor

Municipiul Sebeş – strada Lucian Blaga, strada Traian

Cugir – strada Victoriei

Ocna Mureş – Războieni – Noşlac

Continue Reading

Actualitate

Proiect de monitorizare a accidentelor cu animale salbatice

Published

on

monitorizare a accidentelor cu animale salbatice apusenitv

Program ambițios de monitorizare și reducere a accidentelor cu animale sălbatice, lansat astăzi

În fiecare an, aproximativ 250 de milioane de animale mari sunt implicate în accidente rutiere, în Europa. Studiile de la nivel european arată că fenomenul accidentelor cu animale sălbatice a crescut, în ultimii 5 ani, cu 20-25%. România, țara cu unele dintre cele mai mari efective de animale sălbatice din întreaga Europă, nu are date precise privind sălbăticiunile căzute victime ale accidentelor rutiere. 

Un program pe termen lung care să permită cercetarea și evaluarea gravității pe care o au aceste accidente și incidente în România și să conducă la reducerea lor a fost lansat astăzi de Asociația EnCaRe și Asko Group.

Programul Zăgan – denumit așa după numele dacic al celui mai maiestuos vultur care a stăpânit mii de ani înălțimile și stâncăriile Carpaților, extins în 1938 și reapărut în 2016 în cadrul unui program european de repopulare – își propune să creeze baze de date credibile și precise despre locațiile, datele și speciile de animale sălbatice din România, implicate în accidente rutiere.

Programul este gandit pe termen lung și țintește cercetarea și evaluarea frecvenței și gravității pe care o au aceste accidente în România, folosind rețelele sociale dar și aplicații de monitorizare.

Inițiatorii, Asociația EnCaRe cu sediul în Bihor și Asko Group din București, demarează programul Zăgan cu o campanie de conștientizare pentru a sensibiliza publicul asupra accidentelor cu animale sălbatice, adresată preponderent către două grupuri țintă: conducătorii auto și copii între 7 și 12 ani (care la rândul lor vor fi șoferii de mâine, dar care pot, de pe acum, să își avertizeze părinții să ia măsuri atunci când există risc de a întâlni animale pe carosabil).

În pașii următori, după strângerea a suficiente date privind numărul accidentelor, programul își propune acțiuni în direcția implementării de măsuri locale concrete, care să conducă în timp la reducerea accidentelor cu animale sălbatice pe teritoriul României.

Programul Zăgan este derulat în parteneriat de Asociația EnCaRe și Asko Group. 

Asociația EnCaRe Environmental Care Resources are baza de operații în Munții Codru Moma din Apuseni, ”un ținut neschimbat de la facerea lumii”.EnCaRe este un ONG care vrea să transmită dragostea față de natură, printr-o viziune științifică a ecosistemelor și o abordare nouă a acțiunii. Scopul organizației este de a-și concentra activitatea pe impactul asupra mediului, căutând alternative de protejare și de exploatare sustenabilă a resurselor și de a asigura o interacțiune armonioasă între factorii de ordin social și de mediu. EnCaRe derulează mai multe programe care se adresează copiilor, cu scopul protejării fantasticei biodiversități a României.

Asko Group, o entitate care crede în viitor, au fost finanțatori și parteneri activi la mai multe proiecte sociale, de la cursuri cu reguli de circulație pentru copii, la reîmpăduriri de zone degradate sau proiecte care au condus la împlinirea visurilor copiilor cu risc de excluziune socială. De data aceasta, ei pariază din nou pe copii și natură, cu un sprijin total pentru acest proiect, finanțându-l și implicându-se nu doar financiar, ci și sufletește și personal.

În aceste vremuri în care populațiile de animale sălbatice scad din diferite motive, trebuie să facem tot posibilul să creăm noi instrumente pentru a le ocroti viața; orice amenințare asupra lor este demnă de analizat și corectat cât de mult putem întrucât accidentele rutiere cu animale sunt o problema serioasă și un mare pericol atât pentru animale cât și pentru șoferi și pasageri. N

u este doar un proiect al nostru, este în interesul tuturor sa păstrăm biodiversitatea, pentru binele nostru comun iar pentru ca asta să se întâmple este nevoie de implicarea populației, a societății civile care pot veni cu soluții legate de mediu, completând eforturile autorităților și ale lumii științifice”, a declarat Quim Rueda Pilar, președintele asociației EnCaRe.

Personal, am încercat să mă ghidez mereu după același principiu: dorinta de implicare, acolo unde impactul benefic poate depăși așteptările. Prin introducerea unei direcții clar definite în strategia noastră de sustenabilitate, ne dorim să maximizăm influența pozitivă în sectorul educativ și să minimizăm consecințele indirect legate de sectorul nostru de activitate. Privesc cu încredere și optimism acest proiect, dar și spre rezultatele sale pozitive în ceea ce privește schimbarea conduitei de drum a șoferilor și conștientizarea impactului pe care acțiunile acestora îl au, direct sau indirect” a spus și Andreea Bilciurescu, coordonator responsabilitate socială în cadrul Asko group.

Context: Mulți dintre noi am observat, în timpul călătoriilor noastre, leșuri de animale presărate pe marginea drumului într-o formă sinistră: vulpi, iepuri sau dihori s.a. Particularitățile României țin de faptul că țara noastră are populații de animale sălbatice foarte mari în comparație cu alte țări din Europa și, ca atare, probabil, incidentele și accidentele rutiere cu aceste animale sunt mai numeroase, susțin inițiatorii programului Zăgan. Totuși, nimeni nu știe cu adevărat cât este de gravă situația.

Pe lângă faptul că vietățile acestea sunt rănite sau omorâte în urma impactului cu mașinile, mai există și cealaltă latură a problemei, și anume faptul că accidentele respective pot provoaca pagube materiale sau umane. Accidentele cu urși, cerbi, căprioare, mistreți, bursuci etc. pot conduce la daune mari în ceea ce privește vehiculele și/sau chiar persoanele, iar în unele cazuri aceste accidente pot să fie inclusiv mortale.

Alteori, incidentele nu implică animale mare care distrug mașinile, ci vietăți mici care abia sunt sesizate de șoferi, cum sunt broaștele, șopârlele, șerpii și alte mici vertebrate, ce sunt sistematic călcate în timp ce se deplasează spre zonele de hrănire sau de reproducere.

Continue Reading

Trending