
Transalpina s-a redeschis pe portiunea Sebes-Obarsia Lotrului
Paradoxurile politice dau în gropi pe drumurile patriei. Luni, 7 iulie, Transalpina s-a deschis circulației pe porțiunea Bengești-Rânca. Tot luni, însă, s-a închis de la Sebeș spre Rânca. Că așa-i la noi…
Potrivit unui comunicat al Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale, datat 3 iulie, circulația pe Transalpina este deschisă doar între localitățile Bengești-Rânca. Restul de drum din DN67C, cuprins între Rânca și Sebeș pe o porțiune de peste 110 kilometri, se închide pe toată perioada anului, din cauza nefinalizării lucrărilor de construcție și a imposibilității asigurării condițiilor de siguranță a traficului rutier, se arată în comunicat. Ca atare, de luni, la ieșirea din Petrești, spre Săsciori, a apărut un semn de ” DRUM ÎNCHIS”. Măsura a afectat serios activitățile din zona comunelor Șugag și Săsciori și e considerată aberantă de oamenii locului. Administrațiile locale din Săsciori și Șugag au trimis pe adresa Prefecturii și a parlamentarilor de Alba un apel pentru redeschiderea Drumului Național 67C. Apelul a fost preluat de deputatul liberal Dan Coriolan Simedru, membru în Comisa pentru Transporturi a Legislativului. Parlamentarul e la unison cu locuitorii Văii Sebeșului.Subprefectul Cornel Murg ne-a dat astăzi o veste bună. De aseară, de la ora 19.00, lucrurile au intrat pe făgașul normal. Reprezentanți ai CNADNR și ai poliției județene s-au deplasat ieri la fața locului și au deschis Transalpina pe tronsonul Sebeș-Obârșia Lotrului, iar semnul „Drum Închis” a fost înlocuit cu un altul care atenționează că drumul este în lucru.
Sursa:AlbaTV.ro
Actualitate
Amplasarea radarelor în data de 6 iunie 2022, județul Alba

Drumul Naţional 1- Alba Iulia – Sântimbru –– Oiejdea – Galda de Jos – Teiuş – Aiud – Inoc – limită cu judeţul Cluj
Drumul Naţional 1- Sebeş – Cut – Cunţa – limită judeţul Sibiu
Drumul Naţional 7 Săliştea –– Șibot – limită cu judeţul Hunedoara
Drumul Naţional 67C – Sebeş –Petreşti – Săsciori
Drumul Naţional 74 – Ighiu – Zlatna – Feneş – Abrud –– Bucium Cerbu
Drumul Naţional 75 – Câmpeni – Gârda – Arieşeni
Drumul Naţional 75 – Baia de Arieş – Lupşa
Alba Iulia – Bulevardul Încoronării – Bulevardului Ferdinand I – strada Clujului, strada Regiment V Vânători, Strada Calea Moţilor
Municipiul Sebeş – strada Lucian Blaga, strada Traian
Cugir – strada Victoriei
Actualitate
Imagini superbe cu Lacul Tarnița, din județul Cluj

Odată cu luna mai, primăvara s-a așternut peste toți munții Apuseni
Dacă vreți să vă bucurați de natură, de un aer curat și de imagini de neuitat, vă îndemnăm să petreceți cât mai mult timp la lacul Tarnița, din munții Apuseni.
Lacul Tarnița este un lac de acumulare cu granițe între comunele Râșca, Mărișel și Gilău (județul Cluj). Suprafață lacului e de cca. 215 ha, cu o lungime de peste 8 km, având o adâncime de peste 70 de metri.


Lacul Tarnița este alimentat de apele Văii Someșul Cald, fiind una din cele mai apreciate zone turistice din județul Cluj.


Dacă ajungeți aici la sfârșit de săptămână aveți posibilitatea de a face o plimbarea cu caiacul sau alte bărci de agrement care vă stau la dispoziție contra cost.
Actualitate
Proiect de monitorizare a accidentelor cu animale salbatice

Program ambițios de monitorizare și reducere a accidentelor cu animale sălbatice, lansat astăzi
În fiecare an, aproximativ 250 de milioane de animale mari sunt implicate în accidente rutiere, în Europa. Studiile de la nivel european arată că fenomenul accidentelor cu animale sălbatice a crescut, în ultimii 5 ani, cu 20-25%. România, țara cu unele dintre cele mai mari efective de animale sălbatice din întreaga Europă, nu are date precise privind sălbăticiunile căzute victime ale accidentelor rutiere.
Un program pe termen lung care să permită cercetarea și evaluarea gravității pe care o au aceste accidente și incidente în România și să conducă la reducerea lor a fost lansat astăzi de Asociația EnCaRe și Asko Group.
Programul Zăgan – denumit așa după numele dacic al celui mai maiestuos vultur care a stăpânit mii de ani înălțimile și stâncăriile Carpaților, extins în 1938 și reapărut în 2016 în cadrul unui program european de repopulare – își propune să creeze baze de date credibile și precise despre locațiile, datele și speciile de animale sălbatice din România, implicate în accidente rutiere.
Programul este gandit pe termen lung și țintește cercetarea și evaluarea frecvenței și gravității pe care o au aceste accidente în România, folosind rețelele sociale dar și aplicații de monitorizare.
Inițiatorii, Asociația EnCaRe cu sediul în Bihor și Asko Group din București, demarează programul Zăgan cu o campanie de conștientizare pentru a sensibiliza publicul asupra accidentelor cu animale sălbatice, adresată preponderent către două grupuri țintă: conducătorii auto și copii între 7 și 12 ani (care la rândul lor vor fi șoferii de mâine, dar care pot, de pe acum, să își avertizeze părinții să ia măsuri atunci când există risc de a întâlni animale pe carosabil).
În pașii următori, după strângerea a suficiente date privind numărul accidentelor, programul își propune acțiuni în direcția implementării de măsuri locale concrete, care să conducă în timp la reducerea accidentelor cu animale sălbatice pe teritoriul României.
Programul Zăgan este derulat în parteneriat de Asociația EnCaRe și Asko Group.
Asociația EnCaRe Environmental Care Resources are baza de operații în Munții Codru Moma din Apuseni, ”un ținut neschimbat de la facerea lumii”.EnCaRe este un ONG care vrea să transmită dragostea față de natură, printr-o viziune științifică a ecosistemelor și o abordare nouă a acțiunii. Scopul organizației este de a-și concentra activitatea pe impactul asupra mediului, căutând alternative de protejare și de exploatare sustenabilă a resurselor și de a asigura o interacțiune armonioasă între factorii de ordin social și de mediu. EnCaRe derulează mai multe programe care se adresează copiilor, cu scopul protejării fantasticei biodiversități a României.
Asko Group, o entitate care crede în viitor, au fost finanțatori și parteneri activi la mai multe proiecte sociale, de la cursuri cu reguli de circulație pentru copii, la reîmpăduriri de zone degradate sau proiecte care au condus la împlinirea visurilor copiilor cu risc de excluziune socială. De data aceasta, ei pariază din nou pe copii și natură, cu un sprijin total pentru acest proiect, finanțându-l și implicându-se nu doar financiar, ci și sufletește și personal.
”În aceste vremuri în care populațiile de animale sălbatice scad din diferite motive, trebuie să facem tot posibilul să creăm noi instrumente pentru a le ocroti viața; orice amenințare asupra lor este demnă de analizat și corectat cât de mult putem întrucât accidentele rutiere cu animale sunt o problema serioasă și un mare pericol atât pentru animale cât și pentru șoferi și pasageri. N
u este doar un proiect al nostru, este în interesul tuturor sa păstrăm biodiversitatea, pentru binele nostru comun iar pentru ca asta să se întâmple este nevoie de implicarea populației, a societății civile care pot veni cu soluții legate de mediu, completând eforturile autorităților și ale lumii științifice”, a declarat Quim Rueda Pilar, președintele asociației EnCaRe.
“Personal, am încercat să mă ghidez mereu după același principiu: dorinta de implicare, acolo unde impactul benefic poate depăși așteptările. Prin introducerea unei direcții clar definite în strategia noastră de sustenabilitate, ne dorim să maximizăm influența pozitivă în sectorul educativ și să minimizăm consecințele indirect legate de sectorul nostru de activitate. Privesc cu încredere și optimism acest proiect, dar și spre rezultatele sale pozitive în ceea ce privește schimbarea conduitei de drum a șoferilor și conștientizarea impactului pe care acțiunile acestora îl au, direct sau indirect” a spus și Andreea Bilciurescu, coordonator responsabilitate socială în cadrul Asko group.
Context: Mulți dintre noi am observat, în timpul călătoriilor noastre, leșuri de animale presărate pe marginea drumului într-o formă sinistră: vulpi, iepuri sau dihori s.a. Particularitățile României țin de faptul că țara noastră are populații de animale sălbatice foarte mari în comparație cu alte țări din Europa și, ca atare, probabil, incidentele și accidentele rutiere cu aceste animale sunt mai numeroase, susțin inițiatorii programului Zăgan. Totuși, nimeni nu știe cu adevărat cât este de gravă situația.
Pe lângă faptul că vietățile acestea sunt rănite sau omorâte în urma impactului cu mașinile, mai există și cealaltă latură a problemei, și anume faptul că accidentele respective pot provoaca pagube materiale sau umane. Accidentele cu urși, cerbi, căprioare, mistreți, bursuci etc. pot conduce la daune mari în ceea ce privește vehiculele și/sau chiar persoanele, iar în unele cazuri aceste accidente pot să fie inclusiv mortale.
Alteori, incidentele nu implică animale mare care distrug mașinile, ci vietăți mici care abia sunt sesizate de șoferi, cum sunt broaștele, șopârlele, șerpii și alte mici vertebrate, ce sunt sistematic călcate în timp ce se deplasează spre zonele de hrănire sau de reproducere.