Connect with us

Published

on

Traseu turistic Garda de Sus – Pestera Scarisoara

Durata: 2 h

Lungime: 6 km

Diferenţă de nivel: +350 m

Observaţii: Drum uşor, practicabil tot timpul anului.

Din centrul comunei Gârda de Sus pleacă drumul DN 75 pe valea Gârda Seacă, pe care porneşte traseul nostru, împreună cu banda albastră şi crucea roşie. La confluenţa cu Ordâncuşa, rămâne pe malul stâng al Văii Seci, iar la o moară aflat pe malul opus, începem urcuşul pieptiş. După cca. o oră de urcuş, trecem o mică creastă şi cotim la dreata. Suntem pe platou carstic, unde apar dolinele, şi primele case ale moţilor, şi marcajul cruce roşie. Împreună traversăm o pădure şi în 10 minute ajungem la Peştera Scărişoara.

Batrani spun ca in pestera de la Scarisoara traia, in vremuri vechi, un balaur pe care localnicii il numeau Solomat. Acesta fura cate o fata frumoasa, fie in Noaptea de Anul Nou, fie in noaptea dinaintea Targului de Fete la Gaina si le ascundea intr-un palat de gheata pe care niciunul dintre localnici n-a avut ocazia sa-l vada.
O alta legenda spune ca, in spatele formatiunii calcaroase numite “La Brazi “, exista doua bazine tot timpul pline cu apa. Cine se aseaza in genunchi, isi descopera capul si bea direct cu buzele si-si pune o dorinta, isi va vedea visul cu ochii. Conditia este sa-si respecte “ritualul “ si, timp de cel putin un an sa nu divulge nimanui dorinta pusa.

Peştera Scărişoara: zilnic Intre orele: 9,00-17,00
Contact: 0040-742-010-347
  Cea mai mare peşteră cu gheaţă din România, se situează la altitudinea de 1165 m şi cu vârsta de peste 3.000 de ani. Lungimea peşterii este de 720 m, iar adâncimea de 105 m. Blocul de gheaţă are o grosime de peste 15 m. Accesul se face printr-un aven cu diametrul de 60 m şi adâncimea de 48 m.

Continue Reading
1 Comment

1 Comment

  1. Recomand Pestera Izbucul Cotetul Dobrestilor

    iunie 28, 2013 at 12:05 pm

    Pestera Izbucul Cotetul Dobrestilor se afla in apropierea comunei Garda de sus pe Valea Garda Seaca.

    Intrarea in pestera are 10 m latime si 4 metri inaltime si este la baza unui perete inalt de calcar. Lungimea totala a pesterii este de 510 metri, dintre care 294 sunt submersi.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Actualitate

Amplasarea radarelor în data de 6 iunie 2022, județul Alba

Published

on

politia-rutiera-alba apusenitv

Drumul Naţional 1- Alba Iulia – Sântimbru –– Oiejdea – Galda de Jos – Teiuş – Aiud – Inoc – limită cu judeţul Cluj

Drumul Naţional 1- Sebeş – Cut – Cunţa – limită judeţul Sibiu

Drumul Naţional 7 Săliştea –– Șibot – limită cu judeţul Hunedoara

Drumul Naţional 67C – Sebeş –Petreşti – Săsciori

Drumul Naţional 74 – Ighiu – Zlatna – Feneş – Abrud –– Bucium Cerbu

Drumul Naţional 75 – Câmpeni – Gârda – Arieşeni

Drumul Naţional 75 – Baia de Arieş – Lupşa

Alba Iulia – Bulevardul Încoronării – Bulevardului Ferdinand I – strada Clujului, strada Regiment V Vânători, Strada Calea Moţilor

Municipiul Sebeş – strada Lucian Blaga, strada Traian

Cugir – strada Victoriei

Ocna Mureş – Războieni – Noşlac

Continue Reading

Actualitate

Imagini superbe cu Lacul Tarnița, din județul Cluj

Published

on

lacul tarnita apusenitv peisaj

Odată cu luna mai, primăvara s-a așternut peste toți munții Apuseni

Dacă vreți să vă bucurați de natură, de un aer curat și de imagini de neuitat, vă îndemnăm să petreceți cât mai mult timp la lacul Tarnița, din munții Apuseni.

Lacul Tarnița este un lac de acumulare cu granițe între comunele Râșca, Mărișel și Gilău (județul Cluj). Suprafață lacului e de cca. 215 ha, cu o lungime de peste 8 km, având o adâncime de peste 70 de metri.

Lacul Tarnița este alimentat de apele Văii Someșul Cald, fiind una din cele mai apreciate zone turistice din județul Cluj.

lacul tarnita apusenitv panorama
tarnita lac apusenitv

Dacă ajungeți aici la sfârșit de săptămână aveți posibilitatea de a face o plimbarea cu caiacul sau alte bărci de agrement care vă stau la dispoziție contra cost.

Continue Reading

Actualitate

Proiect de monitorizare a accidentelor cu animale salbatice

Published

on

monitorizare a accidentelor cu animale salbatice apusenitv

Program ambițios de monitorizare și reducere a accidentelor cu animale sălbatice, lansat astăzi

În fiecare an, aproximativ 250 de milioane de animale mari sunt implicate în accidente rutiere, în Europa. Studiile de la nivel european arată că fenomenul accidentelor cu animale sălbatice a crescut, în ultimii 5 ani, cu 20-25%. România, țara cu unele dintre cele mai mari efective de animale sălbatice din întreaga Europă, nu are date precise privind sălbăticiunile căzute victime ale accidentelor rutiere. 

Un program pe termen lung care să permită cercetarea și evaluarea gravității pe care o au aceste accidente și incidente în România și să conducă la reducerea lor a fost lansat astăzi de Asociația EnCaRe și Asko Group.

Programul Zăgan – denumit așa după numele dacic al celui mai maiestuos vultur care a stăpânit mii de ani înălțimile și stâncăriile Carpaților, extins în 1938 și reapărut în 2016 în cadrul unui program european de repopulare – își propune să creeze baze de date credibile și precise despre locațiile, datele și speciile de animale sălbatice din România, implicate în accidente rutiere.

Programul este gandit pe termen lung și țintește cercetarea și evaluarea frecvenței și gravității pe care o au aceste accidente în România, folosind rețelele sociale dar și aplicații de monitorizare.

Inițiatorii, Asociația EnCaRe cu sediul în Bihor și Asko Group din București, demarează programul Zăgan cu o campanie de conștientizare pentru a sensibiliza publicul asupra accidentelor cu animale sălbatice, adresată preponderent către două grupuri țintă: conducătorii auto și copii între 7 și 12 ani (care la rândul lor vor fi șoferii de mâine, dar care pot, de pe acum, să își avertizeze părinții să ia măsuri atunci când există risc de a întâlni animale pe carosabil).

În pașii următori, după strângerea a suficiente date privind numărul accidentelor, programul își propune acțiuni în direcția implementării de măsuri locale concrete, care să conducă în timp la reducerea accidentelor cu animale sălbatice pe teritoriul României.

Programul Zăgan este derulat în parteneriat de Asociația EnCaRe și Asko Group. 

Asociația EnCaRe Environmental Care Resources are baza de operații în Munții Codru Moma din Apuseni, ”un ținut neschimbat de la facerea lumii”.EnCaRe este un ONG care vrea să transmită dragostea față de natură, printr-o viziune științifică a ecosistemelor și o abordare nouă a acțiunii. Scopul organizației este de a-și concentra activitatea pe impactul asupra mediului, căutând alternative de protejare și de exploatare sustenabilă a resurselor și de a asigura o interacțiune armonioasă între factorii de ordin social și de mediu. EnCaRe derulează mai multe programe care se adresează copiilor, cu scopul protejării fantasticei biodiversități a României.

Asko Group, o entitate care crede în viitor, au fost finanțatori și parteneri activi la mai multe proiecte sociale, de la cursuri cu reguli de circulație pentru copii, la reîmpăduriri de zone degradate sau proiecte care au condus la împlinirea visurilor copiilor cu risc de excluziune socială. De data aceasta, ei pariază din nou pe copii și natură, cu un sprijin total pentru acest proiect, finanțându-l și implicându-se nu doar financiar, ci și sufletește și personal.

În aceste vremuri în care populațiile de animale sălbatice scad din diferite motive, trebuie să facem tot posibilul să creăm noi instrumente pentru a le ocroti viața; orice amenințare asupra lor este demnă de analizat și corectat cât de mult putem întrucât accidentele rutiere cu animale sunt o problema serioasă și un mare pericol atât pentru animale cât și pentru șoferi și pasageri. N

u este doar un proiect al nostru, este în interesul tuturor sa păstrăm biodiversitatea, pentru binele nostru comun iar pentru ca asta să se întâmple este nevoie de implicarea populației, a societății civile care pot veni cu soluții legate de mediu, completând eforturile autorităților și ale lumii științifice”, a declarat Quim Rueda Pilar, președintele asociației EnCaRe.

Personal, am încercat să mă ghidez mereu după același principiu: dorinta de implicare, acolo unde impactul benefic poate depăși așteptările. Prin introducerea unei direcții clar definite în strategia noastră de sustenabilitate, ne dorim să maximizăm influența pozitivă în sectorul educativ și să minimizăm consecințele indirect legate de sectorul nostru de activitate. Privesc cu încredere și optimism acest proiect, dar și spre rezultatele sale pozitive în ceea ce privește schimbarea conduitei de drum a șoferilor și conștientizarea impactului pe care acțiunile acestora îl au, direct sau indirect” a spus și Andreea Bilciurescu, coordonator responsabilitate socială în cadrul Asko group.

Context: Mulți dintre noi am observat, în timpul călătoriilor noastre, leșuri de animale presărate pe marginea drumului într-o formă sinistră: vulpi, iepuri sau dihori s.a. Particularitățile României țin de faptul că țara noastră are populații de animale sălbatice foarte mari în comparație cu alte țări din Europa și, ca atare, probabil, incidentele și accidentele rutiere cu aceste animale sunt mai numeroase, susțin inițiatorii programului Zăgan. Totuși, nimeni nu știe cu adevărat cât este de gravă situația.

Pe lângă faptul că vietățile acestea sunt rănite sau omorâte în urma impactului cu mașinile, mai există și cealaltă latură a problemei, și anume faptul că accidentele respective pot provoaca pagube materiale sau umane. Accidentele cu urși, cerbi, căprioare, mistreți, bursuci etc. pot conduce la daune mari în ceea ce privește vehiculele și/sau chiar persoanele, iar în unele cazuri aceste accidente pot să fie inclusiv mortale.

Alteori, incidentele nu implică animale mare care distrug mașinile, ci vietăți mici care abia sunt sesizate de șoferi, cum sunt broaștele, șopârlele, șerpii și alte mici vertebrate, ce sunt sistematic călcate în timp ce se deplasează spre zonele de hrănire sau de reproducere.

Continue Reading

Trending