Connect with us

Published

on

  • Domeniul Schiabil Şureanu

  • Pârtii: 9 (A_1; A_2; A_3; C_1; C_2; C_3; C_4; S_1; S_2)

  • Lungime: 11 km

  • Altitudine maximă: 2.010 m

  • Tunuri de zăpadă:nu

  • Webcam:nu

  • Nocturnă:nu

  • Pârtie pentru sănii:da

  • Semnal mobil:Cosmote

Evaluare generală: în continuare, la Șureanu se poate schia în condiții acceptabile iar sezonul de schi se prelungește în ciuda tuturor temerilor de întrerupere. Există zăpadă pe toate pârtiile, însă cu unele porțiuni de iarbă și pietre care pot incomoda coborârea și vă pot avaria echipamentul. Așadar, păstrați mare atenție pe unele pârtii! Vestea bună este că va ninge mult luni, 03 martie și probabil și în zilele următoare, așadar avem motive să credem că sezonul va continua cel puțin până după 09 martie. Pentru detalii despre starea pârtiilor și a drumului, contactați personalul Domeniului Schiabil Șureanu (tel. 0258 738 121 sau 0258 738 102) sau intrați pe www.schisureanu.ro

Acces: Sebeș – Șugag – lacul Oașa (DN 67 C), apoi la dreapta spre – mănăstirea Oașa – Luncile Prigoanei – Poarta Raiului – Domeniul Schiabil Șureanu (DJ 704). Distanță față de Sebeș: 82 km, care pot fi parcurși în aproximativ 2 h.

Starea drumului între Sebeș și lacul Oașa: drumul este asfaltat aproape în totalitate (excepție făcând o serie de mici porțiuni între lacul Tău și lacul Oașa) și este practicabil de către orice tip de autovehicul.

Starea drumului între lacul Oașa și Domeniul Schiabil Șureanu (18 km): au apărut noroiul și gropile pe drum, dar el este practicabil de către orice mașină. Trebuie doar atenție sporită. Nu sunt necesare lanțurile pentru roți decât dacă drumul va fi acoperit de zăpadă sau gheață.

Pârtii, strat de zăpadă și instalații de cablu: 7 din cele 9 pârtii vor fi funcționale în acest weekend (A_1, A_2, A_3, C_1, C_2, C_3, C_4), ca și teleschiul și telescaunul care le deservesc (zilnic între orele 10.00 – 17.00). Pârtiile S_1 și S_2 continuă să fie închise întrucât teleschiul care le deservește este oprit. Se poate schia pe toate pârtiile, însă stratul s-a subțiat semnificativ, având o grosime de 5-10 cm. Cele mai bune pârtii continuă să fie A_3, A_2 și parțial A_1. Zona de off-piste este mai greu practicabilă datorită stratului tot mai subțire de zăpadă.

Meteo și vizibilitate pe pârtii: conform prognozelor meteo (www.yr.no, www.freemeteo.com), la Șureanu va fulgui sâmbătă, în restul zilelor fiind vreme bună, cu cer înnorat și temperaturi între -1 și 4 grade Celsius. Important este faptul că, începând de luni, urmează ninsori importante, care pot asigura un strat mult mai bun de zăpadă. Este posibil ca vizibilitatea pe pârtii să fie afectată de condițiile meteo.

Servicii turistice: asistenţă Salvamont la baza pârtiilor; monitor de schi în tabăra sportivă din Luncile Prigoanei; monitor de schi & snowboard la baza pârtiilor; centru de închirieri schi & snowboard în tabăra sportivă din Luncile Prigoanei; centru de închirieri schiuri la baza pârtiilor; trei après-ski­-uri pe Domeniul Schiabil Șureanu; unități de cazare în Poarta Raiului, în Luncile Prigoanei și pe malul lacului Oașa.

Sfatul Serviciului Turism:

– evitați să coborâți de la pârtii în jurul dimineții (când majoritatea mașinilor urcă la pârtii) și să urcați spre pârtii în jurul după-mesei (când majoritatea mașinilor coboară de la pârtii), pentru că drumul este îngust și se pot crea blocaje.

  • Arieşeni (Vârtop și Nucet)

  • Pârtii: 3 (Vârtop 1 și Vârtop 2 în județul Alba; Piatra Grăitoare în județul Bihor)

  • Lungime: 3 km

  • Altitudine maximă: 1.400 m

  • Tunuri de zăpadă:da

  • Webcam:CLICK AICI

  • Nocturnă:da

  • Pârtie pentru sănii:da

  • Semnal mobil:toate rețelele

Evaluare generală: la Arieșeni situația pe pârtii continuă să fie nemulțumitoare în acest weekend, însă ceea ce contează este că, începând de luni 03 martie, va ninge abundent, conform celor mai recente prognoze meteo pentru această zonă. Stratul de zăpadă va crește semnificativ, asigurând o revenire a sezonului de schi la Arieșeni.

Acces: Alba Iulia – Abrud – Câmpeni (DN 74 A) – Albac – Arieșeni (DN 75). Distanță față de Alba Iulia: 120 km, care pot fi parcurși în aproximativ 2 h 30 min.

Starea drumului: este accesibil oricărui tip de autovehicul.

Pârtii, strat de zăpadă și instalații de cablu: stratul de zăpadă bătătorită este de maxim 5 cm, fiind foarte greu practicabil pentru sporturile de iarnă. Doar pârtia Vârtop 1 din județul Alba este parțial funcțională; Vârtop 2, situată în Arieșeni, județul Alba și pârtia Piatra Grăitoare din județul Bihor vor fi impracticabile în acest weekend. Zona de off-piste este inaccesibilă.

Meteo și vizibilitate pe pârtii: conform prognozelor meteo (www.freemeteo.com), la Arieșeni vor fi ninsori slabe în weekend, cu temperaturi care se vor încadra între 0 și 5 grade Celsius. Important este că luni va ninge puternic, asigurând un strat de zăpadă consistent. Vizibilitatea pe pârtie nu va fi afectată de condițiile meteo.

Servicii: asistenţă Salvamont la baza pârtiilor; școală de schi & snowboard la baza pârtiilor; centre de închirieri schiuri & snowboards la baza pârtiilor; restaurante și unități de cazare la baza pârtiilor și în stațiune.

Sfatul Serviciului Turism:

– evitați vitezele mari, având în vedere că zăpada este insuficientă.

– țineți cont de sfatul salvamontiștilor, al jandarmilor montani și al monitorilor de schi.

Actualitate

Amplasarea radarelor în data de 6 iunie 2022, județul Alba

Published

on

politia-rutiera-alba apusenitv

Drumul Naţional 1- Alba Iulia – Sântimbru –– Oiejdea – Galda de Jos – Teiuş – Aiud – Inoc – limită cu judeţul Cluj

Drumul Naţional 1- Sebeş – Cut – Cunţa – limită judeţul Sibiu

Drumul Naţional 7 Săliştea –– Șibot – limită cu judeţul Hunedoara

Drumul Naţional 67C – Sebeş –Petreşti – Săsciori

Drumul Naţional 74 – Ighiu – Zlatna – Feneş – Abrud –– Bucium Cerbu

Drumul Naţional 75 – Câmpeni – Gârda – Arieşeni

Drumul Naţional 75 – Baia de Arieş – Lupşa

Alba Iulia – Bulevardul Încoronării – Bulevardului Ferdinand I – strada Clujului, strada Regiment V Vânători, Strada Calea Moţilor

Municipiul Sebeş – strada Lucian Blaga, strada Traian

Cugir – strada Victoriei

Ocna Mureş – Războieni – Noşlac

Continue Reading

Actualitate

Imagini superbe cu Lacul Tarnița, din județul Cluj

Published

on

lacul tarnita apusenitv peisaj

Odată cu luna mai, primăvara s-a așternut peste toți munții Apuseni

Dacă vreți să vă bucurați de natură, de un aer curat și de imagini de neuitat, vă îndemnăm să petreceți cât mai mult timp la lacul Tarnița, din munții Apuseni.

Lacul Tarnița este un lac de acumulare cu granițe între comunele Râșca, Mărișel și Gilău (județul Cluj). Suprafață lacului e de cca. 215 ha, cu o lungime de peste 8 km, având o adâncime de peste 70 de metri.

Lacul Tarnița este alimentat de apele Văii Someșul Cald, fiind una din cele mai apreciate zone turistice din județul Cluj.

lacul tarnita apusenitv panorama
tarnita lac apusenitv

Dacă ajungeți aici la sfârșit de săptămână aveți posibilitatea de a face o plimbarea cu caiacul sau alte bărci de agrement care vă stau la dispoziție contra cost.

Continue Reading

Actualitate

Proiect de monitorizare a accidentelor cu animale salbatice

Published

on

monitorizare a accidentelor cu animale salbatice apusenitv

Program ambițios de monitorizare și reducere a accidentelor cu animale sălbatice, lansat astăzi

În fiecare an, aproximativ 250 de milioane de animale mari sunt implicate în accidente rutiere, în Europa. Studiile de la nivel european arată că fenomenul accidentelor cu animale sălbatice a crescut, în ultimii 5 ani, cu 20-25%. România, țara cu unele dintre cele mai mari efective de animale sălbatice din întreaga Europă, nu are date precise privind sălbăticiunile căzute victime ale accidentelor rutiere. 

Un program pe termen lung care să permită cercetarea și evaluarea gravității pe care o au aceste accidente și incidente în România și să conducă la reducerea lor a fost lansat astăzi de Asociația EnCaRe și Asko Group.

Programul Zăgan – denumit așa după numele dacic al celui mai maiestuos vultur care a stăpânit mii de ani înălțimile și stâncăriile Carpaților, extins în 1938 și reapărut în 2016 în cadrul unui program european de repopulare – își propune să creeze baze de date credibile și precise despre locațiile, datele și speciile de animale sălbatice din România, implicate în accidente rutiere.

Programul este gandit pe termen lung și țintește cercetarea și evaluarea frecvenței și gravității pe care o au aceste accidente în România, folosind rețelele sociale dar și aplicații de monitorizare.

Inițiatorii, Asociația EnCaRe cu sediul în Bihor și Asko Group din București, demarează programul Zăgan cu o campanie de conștientizare pentru a sensibiliza publicul asupra accidentelor cu animale sălbatice, adresată preponderent către două grupuri țintă: conducătorii auto și copii între 7 și 12 ani (care la rândul lor vor fi șoferii de mâine, dar care pot, de pe acum, să își avertizeze părinții să ia măsuri atunci când există risc de a întâlni animale pe carosabil).

În pașii următori, după strângerea a suficiente date privind numărul accidentelor, programul își propune acțiuni în direcția implementării de măsuri locale concrete, care să conducă în timp la reducerea accidentelor cu animale sălbatice pe teritoriul României.

Programul Zăgan este derulat în parteneriat de Asociația EnCaRe și Asko Group. 

Asociația EnCaRe Environmental Care Resources are baza de operații în Munții Codru Moma din Apuseni, ”un ținut neschimbat de la facerea lumii”.EnCaRe este un ONG care vrea să transmită dragostea față de natură, printr-o viziune științifică a ecosistemelor și o abordare nouă a acțiunii. Scopul organizației este de a-și concentra activitatea pe impactul asupra mediului, căutând alternative de protejare și de exploatare sustenabilă a resurselor și de a asigura o interacțiune armonioasă între factorii de ordin social și de mediu. EnCaRe derulează mai multe programe care se adresează copiilor, cu scopul protejării fantasticei biodiversități a României.

Asko Group, o entitate care crede în viitor, au fost finanțatori și parteneri activi la mai multe proiecte sociale, de la cursuri cu reguli de circulație pentru copii, la reîmpăduriri de zone degradate sau proiecte care au condus la împlinirea visurilor copiilor cu risc de excluziune socială. De data aceasta, ei pariază din nou pe copii și natură, cu un sprijin total pentru acest proiect, finanțându-l și implicându-se nu doar financiar, ci și sufletește și personal.

În aceste vremuri în care populațiile de animale sălbatice scad din diferite motive, trebuie să facem tot posibilul să creăm noi instrumente pentru a le ocroti viața; orice amenințare asupra lor este demnă de analizat și corectat cât de mult putem întrucât accidentele rutiere cu animale sunt o problema serioasă și un mare pericol atât pentru animale cât și pentru șoferi și pasageri. N

u este doar un proiect al nostru, este în interesul tuturor sa păstrăm biodiversitatea, pentru binele nostru comun iar pentru ca asta să se întâmple este nevoie de implicarea populației, a societății civile care pot veni cu soluții legate de mediu, completând eforturile autorităților și ale lumii științifice”, a declarat Quim Rueda Pilar, președintele asociației EnCaRe.

Personal, am încercat să mă ghidez mereu după același principiu: dorinta de implicare, acolo unde impactul benefic poate depăși așteptările. Prin introducerea unei direcții clar definite în strategia noastră de sustenabilitate, ne dorim să maximizăm influența pozitivă în sectorul educativ și să minimizăm consecințele indirect legate de sectorul nostru de activitate. Privesc cu încredere și optimism acest proiect, dar și spre rezultatele sale pozitive în ceea ce privește schimbarea conduitei de drum a șoferilor și conștientizarea impactului pe care acțiunile acestora îl au, direct sau indirect” a spus și Andreea Bilciurescu, coordonator responsabilitate socială în cadrul Asko group.

Context: Mulți dintre noi am observat, în timpul călătoriilor noastre, leșuri de animale presărate pe marginea drumului într-o formă sinistră: vulpi, iepuri sau dihori s.a. Particularitățile României țin de faptul că țara noastră are populații de animale sălbatice foarte mari în comparație cu alte țări din Europa și, ca atare, probabil, incidentele și accidentele rutiere cu aceste animale sunt mai numeroase, susțin inițiatorii programului Zăgan. Totuși, nimeni nu știe cu adevărat cât este de gravă situația.

Pe lângă faptul că vietățile acestea sunt rănite sau omorâte în urma impactului cu mașinile, mai există și cealaltă latură a problemei, și anume faptul că accidentele respective pot provoaca pagube materiale sau umane. Accidentele cu urși, cerbi, căprioare, mistreți, bursuci etc. pot conduce la daune mari în ceea ce privește vehiculele și/sau chiar persoanele, iar în unele cazuri aceste accidente pot să fie inclusiv mortale.

Alteori, incidentele nu implică animale mare care distrug mașinile, ci vietăți mici care abia sunt sesizate de șoferi, cum sunt broaștele, șopârlele, șerpii și alte mici vertebrate, ce sunt sistematic călcate în timp ce se deplasează spre zonele de hrănire sau de reproducere.

Continue Reading

Trending